Svake godine više stotina automobila koje "pauk" odnese a vlasnici "zaborave" da uzmu bude reciklirano. Reč je, uglavnom, o vlasnicima koji nemaju novca da plate "otkup" i ležarinu ili onima koji su se davno odrekli svojih vozila i zaboravili da su ih ostavili na parkingu.
Kako navode u JKP Parking servis, zakonom je propisano da se preneta vozila čuvaju minimum četiri meseca, odnosno 120 dana.
Naknada za smeštaj vozila na nekom od placeva počinje da se obračunava po isteku 72 časa od trenutka kada ga je podigao "pauk". Koliko će vlasnik platiti, zavisi od vrste vozila i kubikaže, pie portal Ekapija.
- Parking servis u javnim glasilima i na sajtu preduzeća objavljuje javni poziv sopstvenicima vozila da dođu da preuzmu vozilo - navode u ovom preduzeću. - Ukoliko se vlasnici ne jave po objavljivanju javnog poziva, nepreuzeta vozila se predaju za reciklažu. Godišnje ima nekoliko stotina vozila po koja vlasnici ne dođu ili ih se odreknu. Prilikom preuzimanja vozila vlasnik snosi troškove prenosa i ležarine u skladu sa utvrđenim cenovnikom.
Stručnjaci ističu da se čak 95% delova sa starog vozila može reciklirati. Prvo se izdvajaju delovi koji su neoštećeni i mogu se ponovo upotrebiti. Skidaju se akumulator, katalizator, električni delovi, uljni filteri, olovni delovi, elektronika. Tečnosti se istaču i smeštaju u rezervoare koji su upravo za ovu namenu tokom recikliranja. Potom se skidaju točkovi, staklene površine, odvajaju se plastični delovi, prenosi sajt Novosti.
Kada se u otkupnim centrima sakupi veći broj vozila, šalju se kamioni sa presama koje automobil sabijaju i prave kvadar dimenzija 100 sa 40 sa 60 centimetara. Sledeća "stanica" u reciklaži je "šreder". U ovoj mašini se od metala odvajaju plastika, staklo, gumeni dihtunzi, platno, a skida čak i farbu sa vozila. U roku od jednog minuta, od četvorotočkaša se dobijaju kocke čistog metala veličine desetak centimetara.