Glas Javnosti

GRAĐANI IMAJTE U VIDU : Šta ako buku prijavite više od jednom

Društvo
Autor: Glas javnosti

Među najčešćim komunalnim problemima građana ističe se buka u naselju. Ugostiteljski objekti koji rade do sitnih sati, glasna muzika koja iz njih dopire, vreva posetilaca u ulici ispred, tipični su problemi brojnih gradova u Srbiji. Meštani pozivaju komunalnu inspekciju, ali često se desi i da problem time ne bude rešen.

O merama koje je moguće preduzeti, pa i o zidu do kog se može stići, govorio nam je Jovica Damnjanović iz Odeljenja za podršku Koordinacionoj komisiji za inspekcijski nadzor.

U razgovoru za Telegraf.rs Damnjanović navodi da je ono što se zove "ćutanje administracije" u praksi retkost. Na  primeru buke u naselju govorio nam je o tome da postoji i inspekcija nad inspekcijom, te da bi eventualno nepostupanje bilo moguće prijaviti upravnoj inspekciji pri Ministarstvu državne uprave i lokalne samouprave. Ta republička inspekcija dalje bi kontrolisala rad lokalne samouprave, ne lokalne komunalne inspekcije.

- Postoji upravna inspekcija, možete da se žalite na rad opštinske uprave. Dakle, ako neka inspekcija na lokalu nešto nije uradila dobro, upravna inspekcija je nadležna da utvrdi rad i poslovanje - kazao nam je dodajući da je po zakonu dovoljno da se građani obrate samo jednom nekoj lokalnoj inspekciji, te da na to jedno obraćanje izostane reakcija.

ističe da je to u praksi nešto drugačije i da se građani obično obraćaju po nekoliko puta na istu adresu. Kaže i da ne postoji propisan period u kome su nadležne lokalne inspekcije u obavezi da se jave.

- To sve zavisi od procene inspekcije i vrste nadzora koji treba da se obavi - kaže ipak dajući okvir od 15 do 30 dana.

Dalje navodi kako bi mogao da izgleda put ka dobijanju odgovora nadležnih. Građani najpre, navodi, treba da se obrate onima od kojih su prvo tražili pomoć. Pisanim putem navode podatke o predmetu i traže povratnu informaciju.

Uloga inspekcije u ovom slučaju 

- Šta se dešava? Šaljem urgenciju u dopisu u vezi sa mojom predstavkom - stavlja se u ulogu građanina: - Onda će vam oni nešto odgovoriti. Ako se baš tu ogluše, možete da obratite zahtevom upravnoj inspekciji, da kažete taj i taj organ ne postupa u skladu sa zakonom, ništa mi nisu odgovorili, a čekam danima, nedeljama... Ide upravna inspekcija koja po zakonu utvrđuje ko je šta i kako radio - objašnjava.

Dalje navodi da upravna inspekcija uglavnom izlazi na teren, te da je prva adresa načelnik opštinske uprave. Desi se i da bude kazni piše Telegraf


- Nema toga puno. To da znate - kaže navodeći da je lokalna inspekcija u obavezi da postupi po prijavi građana.

A o tome kako se dešava da građani prijavljuju buku iz istih lokala, kaže da uglavnom nema veze sa nepostupanjem inspekcije.

- Lokalna inspekcija je nemoćna. Preduzimaju mere, prekršaji se kažnjavaju, ali problem se ne rešava. Kada građani non-stop prijavljuju buku, tu se non-stop izlazi na teren. Oni izađu, utvrde, ukažu, pa opet izađu, utvrde, ukažu... Oni koji su počinili prekršaj nešto plate, za nešto se sude, ali je moguće da se problem ponavlja - navodi.


Objašnjava i kako, napominjući da nesavesnost građana zakon ne menja.

- Odluče da plate kaznu i nastave kako ne treba - kaže navodeći da je to bio čest slučaj sa ugostiteljstvom tokom zabrane u vreme pandemije, te da postojanje kazne i plaćanje tih kazni govore u prilog tome da je inspekcija obavila svoj posao.

Inače, za kontrolu buke u naselju isključivo je odgovorna komunalna inspekcija. U mestima koja imaju komunalnu miliciju, ovaj problem ne može biti prijavljen njima. Takođe ni u kom slučaju ne može biti prijavljen policiji.

- Kao kad biste otišli u apoteku rekli dajte mi dva hleba i paštetu - slikovito objašnjava koliko bi paradoksalno bilo okrenuti 192.

SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR