Glas Javnosti

GLAS JAVNOSTI EKSKLUZIVNO! FILMSKA PLJAČKA FILMSKOG CENTRA SRBIJE: Kako je NADA POPOVIĆ PERIŠIĆ delila novac za PROJEKTE KOJI NIKADA NISU REALIZOVANI, a sredstva do danas NISU VRAĆENA!

Društvo
Autor: Glas javnosti

Naime, "Kobra film" u vlasništvu Dragana Bjelogrlića dobila je ugovorom broj 02-1817 od 25. decembra 2015. sredstva za sufinansiranje projekta "Čuvari formule", a ugovorom je predviđeno da dobitnik sredstava ima obavezu da u roku od 6 meseci dostavi Filmskom centru Srbije narativni i finansijski izveštaj o realizaciji projekta sa pratećim dokazima.

Poslednjih godina svedoci smo masovne filmske produkcije u Srbiji, uglavnom visokobudžetnih projekata koji imaju premijere u biskopskim halama a zatim svoj život nastavljaju na televizijama različitih kablovskih operatera.

A da je filmska industrija postala i te kako unosan biznis govore i podaci o sredstvima koja se iz različitih centara dodeljuju producentima i rediteljima za realizaciju projekata od kojih mnogi nikada nisu ugledali svetlost dana.

I sve bi to bila samo protokolarna delatnost da je novac, nakon što je dodeljen a projekat otkazan, vraćen instituciji koja ga je dodelila.

Stvarnost je neretko sasvim drugačija: Projekti su obustavljeni ali novac nikada nije vraćan.

Jedna od insititucija koje u svom mandatu imaju dodelu budžetskih sredstava je i Filmski centar Srbije za čije se mesto u upravnim i rukovodećim odborima godinama vodi rovoska borba među kandidatima.

Veliki novac za nekoliko spornih projekata dodeljen je u periodu kada je Nada Popović Perišić bila predsednica upravnog odbora FIlmskog centra Srbije.

Naime, "Kobra film" u vlasništvu Dragana Bjelogrlića dobila je ugovorom broj 02-1817 od 25. decembra 2015. sredstva za sufinansiranje projekta "Čuvari formule", a ugovorom je predviđeno da dobitnik sredstava ima obavezu da u roku od 6 meseci dostavi Filmskom centru Srbije narativni i finansijski izveštaj o realizaciji projekta sa pratećim dokazima.

Dobitnik sredstava nikada nije dostavio naraitivni i finansijski izveštaj u ugovorenom roku a nije vratio ni novac koje je primio od Filmskog centra, za šta je zaslužna lično Nada Popović Perišić, kao predsednica komisije za dodelu sredstava za sufaninansiranje projekata.

Ona je naime još u aprilu 2013. imenovana za članicu Upravnog odbora Filmskog centra Srbije, da bi u junu 2014. postala predsednica UO. Polovinom 2018. Vlada Srbije razrešila ju je te funkcije, na njen zahtev, a za novu predsednicu imenovana je Jelena Trivan.

Medijima je bila sporna i odluka Filmskog centra Srbije, tela u kojem je Nada Popović Perišić tada bila na mestu predsednika Upravnog odbora, da sredstva dodeli projektu za koji je njen sin pisao scenario, a govori se o sumi od 32 miliona dinara. Postavlja se i pitanje da li je taj projekat do kraja priveden kraju, te ako nije, da li su sredstva dodeljena projektu na kojem je radio njen sin, vraćena u zakonskom roku.

O odluci Filmskog centra Srbije ona je rekla sledeće:

- U slučaju filma "Lost contry" nije reč samo o mom sinu, kako se to pominje u medijima, već i o reditelju koji je završio prestižnu školu režije u Francuskoj, i koji je imao tri filma u Kanu. Komisija ga je predložila jednoglasno, a ja sam pre toga konsultovala Agenciju za sukob interesa i postupila po njihovom uputstvu. Ali, da još jednom podsetim - o tome koji će film biti podržan, odlučuju komisije stručnjaka. Na UO je da odluči samo o broju filmova koji se finansiraju shodno budžetu FCS koji je usvojilo Ministarstvo kulture izjavila je Perišić tada za Novosti.

U istom periodu na fuknciji direktora Filmskog centra Srbije bio Boban Jevtić koji je početkom maja 2019. podneo ostavku na tu dužnost dok je zamenica Nade Popović Perišić bila Ivana Miković.

Nada Popović Perišić, prema podacima Agencije za privredne registre, ima 16,3 odsto vlasništva u  "Firefly productions doo", firmu registrovanu za  "proizvodnja kinematografskih dela, audio-vizuelnih proizvoda i tv programa", a isto toliko udela imaju i Ivana Miković, takođe članica upravnog odbora u Filmskom centru Srbije kada je i Nada Popović Perišić tamo bila predsednica upravnog odbora, kao i Miodrag Stevanović koji je u Filmskom centru Srbije bio na mestu supervizora produkcije za dodelu sredstava.

Ostatak vlasništva je u posedu Igora Žeželja kao većinskog vlasnika.

Potpredsednik Narodne stranke Miroslav Aleksić tvrdio je da je produkcijska kuća "Firefly", iza koje stoji vlasnik "Kurira" Igor Žeželj, uz pomoć Telekoma Srbija, stekla dominantan položaj na tržištu TV serija u Srbiji.

Aleksić je na konferenciji za novinare ispred zgrade Radio-televizije Srbije rekao da je „Firefly“ u junu 2018. osnovala kompanija Mondo Inc. Igora Žeželja, i da je ta produkcijska kuća za samo dve godine „postala monopolista u proizvodnji TV serija na tržištu Srbije“.

- Telekom preko Monda finansira proizvodnju serija, a kasnije ‘Firefly’ prodaje serije RTS-u kao medijski sadržaj, a Telekom za sve druge kablovske operatere ponovo plaća te TV serije. Ne mogu da ne pitam Telekom kolika je vrednost ugovora sa ‘Fireflyom’, kolika je vrednost tih serija, kakvo je plaćanje tih serija, ko to finansira - kazao je Aleksić tada ocenjujući da je reč o "još jednoj koruptivnoj šemi" Telekoma i Igora Žeželja.

Glas javnosti ovim povodom poslao je dana 27.04.2021. dopis aktuelnoj ministarki kulture Maji Gojković, predsednici upravnog odbora Filmskog centra Srbije Jeleni Trivan te direktoru Filmskog centra Srbije Gordanu Matiću,  sa molbom da se utvrdi istina o nezakonitom postupanju u radu bivših funkcionera te kuće, kao i sumnjivim aranžmanima koji su pravljeni u prethodnom periodu u FCS, a pretpostavlja se da su doveli do velike pljački budžeta Republike Srbije.

Podsetimo, Glas javnosti prvi je pisao o ratu klanova unutar centara za donošenje odluka o finansiranju filmskih projekata kada je uhapšen reditelj Mika Aleksić pod teškim optužbama za navodno silovanje učenica u svojoj školi.

Podsetimo, Glas javnosti je tada pisao da je Aleksić žrtva britanske osvete, odnosno sukoba sa tadašnjom postavom u Filmskom centru Srbije.

Sukob Bjelogrlića i Aleksića

Dragan Bjelogrlić i Mika Aleksić, navodno su dugo u sukobu. Srpski telegraf piše da je Aleksić  ranijih godina, u vreme dok je Bjelogrlićeva ekipa drmala u Filmskom centru Srbije (sve do dolaska novog rukovodstva sa Jelenom Trivan na čelu) konkurisao s projektom filma o Desanki Maksimović. U projektu, inače, postoji i saglasnost Milene Radulović da će igrati u tom filmu ukoliko se obezbede sredstva.

Nakon što su ga nekoliko puta odbili, Aleksić šalje žalbu u FCS i u njoj pita kako je moguće da se pare godinama dodeljuju Bjelogrliću, a on i ne počinje snimanje filmova za koje je uzeo novac (“Tuđa krv”, “Čuvari formule”). To mu, kažu ljudi koji ih obojicu poznaju, Bjelogrlić nikada nije oprostio – piše Srpski telegraf.

Još jedan Bjelogrlićev projekat nije završen

Osim projekta „ Čuvari formule“, Bjelogrlićeva firma planirala je i realizaciju projekta "Tuđa krv" čija se premijera očekivala 2010. godine i koji je trebalo da govori o položaju "Folksdojčera" u Srbiji u periodu tokom Drugog svetskog rata, a koji je prema rečima producenta Dragana Bjelogrlića trebalo da košta oko 2,8 miliona evra.

Prezentaciji ovog projekta prisustvovali su tada i predsednik Izvršnog veća Vojvodine Bojan Pajtić i ministar kulture Srbije Nebojša Bradić.

(Glas javnosti)

 

 

 

SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR