Glas Javnosti

GIGANT IMA NOVE PLANOVE: Tesla razvija električna vozila i u poljoprivredi?

Društvo
Autor: Glas javnosti

Kompanija Tesla je do sada prodala više od tri miliona automobila širom sveta. Nema sumnje da proizvođači automobila prebacuju novac za istraživanje i razvoj ka proizvodnji više električnih vozila (EV) kako bi stigli neke od Teslinih rastućih tržišnih pozicija.

Novinari specijalizovanog portala SF otkrivaju kakve će promene Tesla imati na poljoprivredu u SAD i šire.
Više "all-electric" pogonskih agregata
Veoma rano, u danima planiranja proizvoda kompanije, Tesla je napustio ideju hibridnog pogona – koristeći električnu energiju i unutrašnje sagorevanje zajedno. Hibridizacija je za Ilona Maska bila nepotrebna i složena. Sva električna energija bila je jednostavnija i lakša za kontrolu pomoću kompjutera, nešto što bi bilo neophodno u budućnosti "autonomne vožnje".

Svi električni pogoni su takođe bolji za borbu protiv klimatskih promena, budući da smanjuju potrošnju fosilnih goriva tokom životnog veka vozila na skoro nulu (pod pretpostavkom da se vozila napajaju obnovljivim izvorima energije). Iz tog razloga novinari SF magazina očekuju da ćemo videti i više električnih vozila na farmama.
Poljoprivrednici su pod sve većim pritiskom da smanje emisiju izduvnih gasova, a električna vozila mogu pomoći.

Prevaziđen modela dilera
Tesla nikada nije prihvatio model dilera. U SAD ne postoje Teslini zastupnici, samo prodavnice i servisni centri u vlasništvu Tesle. Ovo je bez sumnje usporilo Teslinu sposobnost da raste na određenim tržištima, ali nedostatak infrastrukture dilera je takođe omogućio Tesli potpunu kontrolu nad snabdevanjem i distribucijom svojih automobila.
Tesla izbegava da ovaj posrednik uzme svoj deo. Verovatno nećemo videti da proizvođači poljoprivredne opreme eliminišu svoje ukorenjene mreže dilera, ali to ne znači da neće biti Teslinog efekta na prodavce poljoprivredne opreme, navodi SF.

Poput Tesle, kompanije za poljoprivrednu opremu sve više razvijaju model direktnog odnosa sa svojim klijentima kreirajući programe zasnovane na oblaku za te kupce. Prodavac i dalje može da prodaje i servisira hardver, traktor, kombajn ili sejalicu, ali softverom upravlja, ažurira ga i podržava proizvođač. Prodavci poljoprivredne opreme se možda neće suočiti sa izumiranjem, ali će se njihova uloga prebaciti na više tehničke podrške nego na popravku motora.

Više podataka, pametnija poljoprivreda
Tesla vozila su skoro sve vreme povezana sa Teslinim matičnim oblakom. Podaci iz njegovih automobila se stalno vraćaju Tesli, koji ažurira softver automobila kako bi dodao nove funkcije i popravio greške. Podjednako važno, Tesla koristi ovaj stalni izvor podataka da poboljša svoj softver za "autopilot".
Autonomna vožnja deo je iskustva koje Tesla prodaje. Drugi proizvođači automobila su usvojili isti model, prodajući Supercruise (GM), Bluecruise (Ford)….

Isti trend vidljiv je i u poljoprivrednoj opremi. Stalna povezanost omogućava mašini da ostane povezana sa oblakom proizvođača u svakom trenutku. Ovo pomaže proizvodnji da poboljša softver i predvidi mehaničke probleme. Podjednako važno, ali ne toliko realizovano, stalna povezanost sa oblakom omogućava mašinsko učenje u realnom vremenu. Prskalica postaje pametnija u prskanju ciljanog korova dok uči od svih prskalica na svim poljima. Ovo je velika promena u odnosu na poljoprivredu pre 10 godina.

SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR