Glas Javnosti

Evo zašto onlajn prodavnice ukidaju omiljenu pogodnost

Društvo
Autor: Glas javnosti

Za manja onlajn preduzeća, prilagođavanje pragova besplatne dostave postalo je trenutno rešenje za zaštitu marži bez direktnog povećanja cena proizvoda.

Nekada standardna i gotovo zagarantovana pogodnost kupovine preko interneta – besplatna dostava – polako postaje stvar prošlosti. Trgovci se suočavaju sa rastućim troškovima uzrokovanim novim tarifama i sve skupljim uslugama dostave, što ih primorava da eliminišu ono na šta su se kupci navikli. Prema pisanju Njujork posta, promena utiče i na potrošače i na mala preduzeća koja se bore da opstanu na sve zahtevnijem tržištu.

Jedan primer je Modern Picnic, brend koji prodaje moderne torbe za ručak koje izgledaju kao dizajnerske torbe. Kompanija je udvostručila iznos koji kupci moraju da potroše da bi se kvalifikovali za besplatnu dostavu. Prag je povećan sa 150 na 300 dolara, a za porudžbine ispod tog iznosa biće naplaćeno 15 dolara za dostavu. „Bila je to teška odluka“, rekao je osnivač brenda, Ali Kaminecki, za Wall Street Journal. „Jednostavno smo morali negde da nadoknadimo ta povećanja, a dostava nam se činila kao jedno od najlogičnijih mesta za to.“


Kaminecki napominje da čak ni naknada od 15 dolara ne pokriva pune troškove isporuke, ali pomaže u ublažavanju finansijskog udara rastućih troškova isporuke i novih uvoznih tarifa. SAD su ove godine uvele carinu od 10% na uvoz iz većine zemalja i carinu od 30% na robu iz Kine, a moguća su dalja povećanja u bliskoj budućnosti.

Iako veliki trgovci poput Volmarta još uvek nisu promenili svoje politike isporuke, priznali su da planiraju da deo troškova prenesu na kupce tako što će sami povećati cene svojih proizvoda. Drugi se oslanjaju na dobavljače da podele teret ili sele proizvodnju iz Kine kako bi smanjili svoju izloženost carinama.

Za manja onlajn preduzeća, prilagođavanje pragova besplatne isporuke postalo je trenutno rešenje za zaštitu marži bez direktnog povećanja cena proizvoda. „Trgovci ne znaju kako će kupci reagovati ako jednostavno transparentno prikažu carine na ceni proizvoda“, objašnjava Anisa Kumar, izvršna direktorka tehnološke kompanije Narvar. Umesto toga, kaže ona, brendovi „pokušavaju da stegnu kaiš po pitanju troškova isporuke i vraćanja robe, što kupci ne primećuju odmah kao deo početne cene proizvoda“.

Podaci kompanije Narvar pokazuju da je prosečna minimalna potrošnja potrebna za dobijanje besplatne dostave porasla na 103 dolara ove godine, što je značajan skok u odnosu na 82 dolara u 2023. godini. Brend obuće KURU takođe je promenio svoju politiku dostave. Kupci sada moraju da se pridruže programu lojalnosti da bi se kvalifikovali za besplatnu dostavu, u suprotnom plaćaju 8,99 dolara prilikom plaćanja. Čak i sa tom naknadom, kompanija gubi novac na svakoj pošiljci — prosečna cena prelazi 10 dolara po paketu, prema rečima finansijskog direktora Meta Barnsa.

Ipak, Barns kaže da naknada za dostavu pomaže u ublažavanju uticaja novih tarifa. Ali promena izgleda utiče na ponašanje kupaca. „Videli smo pad stope konverzije poslednjih nedelja“, rekao je Barns. „Sumnjamo da je uzrok tome naknada za dostavu.“

pixabay.com
foto: pixabay.com

To nije iznenađujuće, kaže stručnjak za dostavu Satiš Džindel, predsednik kompanije ShipMatrix. „Nedostatak besplatne dostave jedan je od glavnih razloga zašto kupci odustaju od kupovine i napuštaju svoje korpe“, kaže Džindel. „Nedostatak besplatne dostave bez ikakvog praga je recept za ozbiljan pad prodaje.“

Pritisak da se ponudi besplatna dostava počeo je 2005. godine pokretanjem Amazonovog Prajm programa, koji je nudio neograničenu dvodnevnu dostavu za fiksnu godišnju naknadu. Konkurenti su sledili taj primer, uprkos rastućim troškovima dostave koji su postepeno umanjivali njihov profit. Prema podacima kompanije ShipMatrix, prosečna cena slanja paketa sada je 12,50 dolara, u odnosu na 9,53 dolara u 2019. godini.

Međutim, ne suočavaju se sve kompanije sa otporom kupaca. Lovevery, premium servis za pretplatu na igračke, odlučio je da testira tržište ukidanjem besplatne dostave nakon što je sproveo anketu među svojim kupcima. „Ukidanje besplatne dostave bila je jedna od najmanje kontroverznih stvari koje smo mogli da uradimo“, rekao je Roderik Moris, suosnivač i predsednik kompanije. „Ukinuli smo je za mnoge naše proizvode u SAD krajem aprila i do sada nismo izgubili značajan broj kupaca.“

Glas javnosti /B06S 

Pratite nas na našoj Facebook , Instagram , Telegram , Tiktok , Jutjub stranici, ali i na X nalogu.

BONUS VIDEO


SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR