Glas Javnosti

BUS PLUS VIŠE NE VAŽI? Ne davimo Beograd trvdi da Apeks nema više pravo da naplaćuje karte za gradski prevoz

Društvo
Autor: Glas javnosti

Inicijativa Ne davimo Beograd tvrdi da je firmi „Apeks solušn tehnolodži” (Apeks) istekao ugovor za sistem naplate javnog prevoza Bus plus. Ne davimo Beograd pozva gradske vlasti da odustanu od, kako navode, ovog štetnog posla i vrate naplatu u nadležnost grada.

U saopštenju Ne davimo Beograd kaže se da je uvođenjem Bus plusa kao posrednika između korisnika javnog prevoza i Gradskog saobraćajnog preduzeća Beograd (GSP), „naneta šteta i gradu Beogradu i javnom preduzeću i građanima na čiju korist ovaj sistem treba da radi”.

- Procenat od naplate karata u iznosu od 8,53 odsto doneo je ogromnu zaradu firmi Apeks, a da nije doneo nikakav kvalitet javnom prevozu, niti veću naplatu, već su čak i komunalna policija i druge gradske službe morale biti angažovane kako bi se nivo naplate održavao visokim, što znači da je grad na dodatnom gubitku - navodi se u saopštenju.

Ne davimo Beograd navodi da je „u osmogodišnjem poslu privatna firma Apeks, uz prvobitno uloženih 12 miliona evra za opremu, bez ikakvog rizika, zaradila više desetina miliona evra i ostvarila ekstra profit, a na štetu građana koji su snosili najveći rizik ovog poslovanja”.

Inicijativa navodi da ima plan kako da unapredi sistem javnog prevoza za sve građane glavnog grada, „kroz bolju organizaciju trasa javnog prevoza (koristeći postojeću infrastrukturu BG voza i širenjem mreže žutih linija) unapredili bismo kvalitet usluge i života za skoro 50 odsto Beograđana koji svakodnevno koriste javni prevoz”.

Ne davimo Beograd ocenjuje i da bi „plan koji obuhvata tri brze linije autobusa, tri brze linije tramvaja i tri linije BG voza, omogućio da za veliku većinu sugrađana put od kuće do posla traje najviše 30 minuta”.

Inicijativa navodi da je ugovor koji je pre deset godina potpisan sa Apex Soultion Technology d.o.o ističe ovog septembra.

"Komisija za JPP je dala saglasnost za novi projekat JPP u ovoj oblasti. Gradske vlasti su 2010 godine, kada je i ugovor potpisan, smatrale da probleme javnog gradskog prevoza u Beogradu možemo rešiti efikasnijom naplatom karata. Novac nije uložen u poboljašanje kvaliteta samog gradskog prevoza, već isključivo u opremu koja služi naplati karata – validatore, aparate kojima se proveravaju karte i različite tipove kartica. Zato u autobusima u kojima zimi prokišnjava, a leti ne radi klima, i u kojima je velika gužva, putnici nailaze na najsavremeniju skupu opremu za naplatu karata. Svrha investicije nije bila da se putnicima omogući kvalitetniji gradski prevoz, već da se stvore preduslovi da privatna firma zarađuje više novca od naplate karata".

(Glas javnosti/Politika)

SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR