U godišnjem izboru najboljih svetskih avio-kompanija (World Airline Awards), koji britanski specijalizovani portal Skajtreks (Skytrax) više od 20 godina organizuje na osnovu ispitivanja iskustva putnika, Er Srbija (Air Serbia) je osvojila treće mesto na listi 10 najboljih regionalnih avio-prevoznika u Evropi, saopštila je kompanija.
Ispred srpske nacionalne avio-kompanije našli su se samo grčki Idžijan erlajns (Aegean Airlines) i Er Malta (Air Malta), a Er Srbija je na taj način popravila svoj prošlogodišnji rezultat, kada je u istoj kategoriji zauzela šestu poziciju.
Prema Skajtreksovoj metodologiji, regionalne avio-kompanije su avio-prevoznici sa punom uslugom koji pretežno obavljaju letove u trajanju do šest časova.
S druge strane, u kategoriji najboljih avio-kompanija u istočnoj Evropi, Er Srbija je takođe osvojila treće mesto, što je napredak u odnosu na prošlu godinu, kada je bila peta, saoppštila je nacionalna avio-kompanija.
Ove godine ispred Er Srbije su bili samo Er Baltik (Air Baltic) i poljski LOT Poliš (LOT Polish), dok su se iza Er Srbije našli Viz er (Wizz Air), češki ČSA Ček erlajnz (Czech Airlines), Kroacija erlajns (Croatia Airlines), rumunski Tarom i drugi, piše portal Ekapija.
- Napredak na Skajtreksovim listama za nas je važan pokazatelj da smo na dobrom putu. Pandemija koronavirusa snažno je uticala na ukupno poslovanje svih avio-kompanija. Ipak, ove letnje sezone zabeležili smo porast broja putnika i nastavljamo da obnavljamo našu flotu i širimo mrežu destinacija - rekao je Jirži Marek, generalni direktor Er Srbije.
Ovogodišnji Skajtreksov izbor zasnovan je na istraživanju koje je sprovedeno od septembra 2021. do avgusta 2022. godine na više od 14 miliona ispitanika u preko 100 zemalja, a za najbolju svetsku kompaniju za 2022. godinu proglašen je Katar ervejz (Qatar Airways).
Skajtreksove nagrade za najbolje svetske avio-kompanije dodeljuju se od 1999. godine, kada je taj britanski specijalizovani portal pokrenuo globalno godišnje istraživanje o zadovoljstvu putnika avio-kompanijama. Te nagrade smatraju se svojevrsnim "Oskarima avio-industrije", kao priznanja za kvalitet i globalno merilo izvrsnosti avio-kompanija, dodeljena na osnovu iskustva putnika.