Prema prikazanom, sa tržišnim udelom od 22%, kompanija Samsung je zadržala vodeću poziciju, ali kako tvrdi Canalys, ovo je to uspela zahvaljujući intenzivnim promocijama kako bi ispraznila svoje zalihe.
Zbog relativno stabilne potražnje za iPhone pametnim telefonima, Apple je bio jedini proizvođač u prvih pet koji je prijavio pozitivan rast, značajno ojačavši svoju tržišnu poziciju sa udelom od 18% tokom pada prodaje na tržištu pametnih telefona.
Iako su manje-više zadržali svoje tržišne udele, izveštaj navodi da su Xiaomi (14%), Oppo (10%) i vivo (9%) nastavili da budu oprezni u svojoj međunarodnoj ekspanziji zbog neizvesnosti na domaćem tržištu.
Canalys takođe predviđa da će se ovaj pad nastaviti u narednih šest do devet meseci, što će umanjiti globalno tržište pametnih telefona. "Pošto potražnja ne pokazuje znake poboljšanja u četvrtom kvartalu 2022. i prvom kvartalu 2023, proizvođači moraju da budu oprezni u svojim prognozama proizvodnje, dok blisko sarađuju sa lancima snabdevanja kako bi stabilizovali tržišni udeo", rekao je analitičar kompanije Sanjam Čaurasija.
Ipak, čini se da ovo može biti pozitivno za kupce, jer "ulaskom u prodajnu sezonu, potrošači koji su odlagali kupovinu mogu da očekuju velike popuste i promocije, kao i značajna sniženja cena uređaja starije generacije".