Prema novim pravilima, sva električna vozila, lakši vidovi transporta (skuteri i trotineti) i industrijske baterije snage preko dva kilovat-časa moraće da budu označeni deklaracijom i preciznim podacima o zagađenju tokom njihovog pravljenja.
„Mobilne baterije“, koje se koriste u uređajima poput pametnih telefona, tableta i kamera, moraće da budu takve da „korisnici mogu lako da ih odstrane i zamene“.
To će zahtevati drastičnu promenu dizajna kod proizvođača, jer se većina tih uređaja pravi sa zapečaćenim kućištem koje zahteva specijalni alat i znanje da se otvore i zameni baterija.
„Epl“ je već bio primoran da zameni svoj „lightning“ port na USB-C port na „ajfonima“, a očekuje se da će „petnaestica“ biti prvi model sa tom promenom.
Sada se čini da će „Epl“, kao i svaki drugi proizvođač, morati da smisli kako da omogući pristup bateriji u budućim modelima „ajfona“.
Osim svega navedenog, EU planira da poboljša prikupljanje i recikliranje baterija. Do 2031. godine najmanje 61 odsto starih baterija mora da bude prikupljeno i ponovo iskorišćeno 95 odsto materijala.
Evropski parlament je ogromnom većinom usvojio nova pravila – čak 587 članova je glasalo „za“, samo devet „protiv“ a dvadeset je bilo uzdržano, prenosi R05S.