Glas Javnosti

NEMA POPRAVKE ČAK NI POSLE MANJIH SUDARA: Zbog male mogućnosti popravke električnih baterija bacaju se čitava kola

Auto-moto
Autor: Glas javnosti

Električne baterije EV baterije nemaju ili imaju veoma malu mogućnost popravke što dovodi do toga da se bacaju čitavi automobili čak i posle manjih sudara.

Ukoliko se ne popravi i poboljša popravljivost EV baterija, gomilanje će se povećati – a tako će i premije, kaže stručnjak za osiguranje.

Izgrebana ili malo oštećena električna baterija može biti dovoljna nekim osiguravajućim kompanijama da otpišu čitave automobile, jer za mnoga električna vozila ne postoji način da se poprave baterije nakon sudara, piše N1.


Kao rezultat toga, potrošač — koji je verovatno kupio električno vozilo želeći da smanji mesečne troškove — suočava se sa većim premijama, a neke zemlje počinju da vide da se baterije električnih vozila gomilaju na otpadu, navodi Rojters.

Metju Ejveri, direktor istraživanja u kompaniji za obaveštavanje o automobilskim rizicima Čačam riserč (Thatcham Research), rekao je da je cilj električnih vozila održivost, ali nedostatak popravljivosti stvara potpuno novi problem.

„Kupujemo električne automobile iz razloga održivosti, ali oni nije baš održiv ako morate da bacite bateriju nakon manjeg sudara“, rekao je Ejveri, prenosi Rojters.

Ove baterije mogu koštati desetine hiljada dolara, što predstavlja čak 50 odsto cene EV-a. Ovo takođe čini zamenu baterija neekonomičnom.

Ovi automobili se takođe gomilaju na deponijama, obično sa malom kilometražom, što samo uvećava probleme.

Prema Rojtersu, među vozilima koja imaju najviše problema sa baterijama koje su prešle malu „kilometražu“ su Tesla, Nisan, Hjundai, Stelantis, BMV, Reno.


Stručnjaci predviđaju da ukoliko se ne popravi oporavka baterija za električna vozila, gomilanje otpada će se povećati ali i osiguravajuće premije.

Kristof Lautervaser, generalni direktor Alijanc (Allianz) centra za tehnologiju, istraživačkog instituta, nazvao je rešavanje ovog pitanja ključnim.

„Broj slučajeva će se povećati, tako da je rukovanje baterijama ključna tačka“, rekao je Lautervaser.

EV treba da se vozi hiljadama kilometara pre nego što se nadoknade dodatne emisije zagađenja koje se koriste za njihovo stvaranje, a koje su više od modela na fosilna goriva. Ako se ovi EV-ovi uklone pre nego što dostignu tu brojku, oni imaju veći uticaj na životnu sredinu nego automobili koje pokušavaju da zamene.

„Ako bacite vozilo u ranoj fazi, izgubili ste skoro svu prednost u pogledu emisije ugljen dioksida (CO2)“, dodaje Lautervaser.

Polisigenijus, onlajn brokerska kuća, izvestila je da je prosečna mesečna uplata EV osiguranja u SAD oko 206 dolara, ili 27 odsto veća od modela motora sa unutrašnjim sagorevanjem.

BONUS VIDEO


SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR