Glas Javnosti

Postoje sve veće šanse da se od dizelaša i benzinaca nećemo oprostiti 2035. godine

Auto-moto
Autor: Glas javnosti

Forsiranje električne mobilnosti čini se kao jasan put Evropske unije.

Naravno, otvorena je magistrala i drugim tehnologijama s nultim emisijama u saobraćaju, ali za sada ih, osim vodonika, nema na vidiku.

Međutim, ni sa električnim automobilima situacija nije jednostavna. Naime, izveštaj Evropskog revizorskog suda jasno zaključuje da za sada postoje uska grla u lancu snadevanja sirovina koja bi mogla da ugroze celu tranziciju. Tome treba dodati sve veće troškove i globalnu konkurenciju. Zato napori EU-a da se poveća proizvodnju baterija možda neće biti dovoljni za zadovoljenje rastuće potražnje, piše Revija HAK.


Revizori upozoravaju na dva moguća scenarija ako proizvodni kapaciteti baterija u EU ne budu rasli prema planu. Moglo bi se dogoditi da EU ipak neće zabraniti prodaju novih automobila na benzin i dizel nakon 2035. godine.

U drugom scenariju bi trebalo da se oslanja na baterije i električna vozila iz trećih zemalja kako bi se postigli klimatski ciljevi EU-a. To ide na štetu evropske automobilske industrije, odnosno ekonomskog i socijalnog blagostanja gotovo celog kontinenta.

Prodaja novih benzinskih i dizelskih automobila bi trebalo da bude zabranjena od 2035. godine. Baterije su zato od velike strateške važnosti za EU – i važne za postizanje klimatskih ciljeva, navodi se u izveštaju Revizorskog suda.

Glas javnosti/ A05S 

BONUS VIDEO


SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR