Glas Javnosti

MODERNIZUJE SE AUTO GIGANT: Opel Astra dobila potpuno električni pogon

Auto-moto
Autor: Glas javnosti

Stellantis ubrzano radi na elektrifikaciji game. Ona uključuje i uvođenje potpuno električnog pogona. Nedavno je predstavljena električna verzija Pežoa 308 pod nazivom Peugeot E-308, a sada je red na Opel Astru, koja sa ovim modelom deli dobar deo mehanike, odnosno elektrike.

Oba modela su opremljena jednim električnim motorom koji pokreće prednje točkove i proizvodi 156 KS i 270 Nm.

Iako je snaga identična Peugeotu E-308 / E-308 SW, obrtni moment je povećan za 10 Nm, što je pomalo čudno s obzirom da su su Opeli pozicionirani ispod Peugeot modela ​​u portfoliju Stellantisa, piše portal Ekapija.


Vozač ima pristup trima režimima vožnje – Eco, Normal i Sport – dajući prioritet dometu ili performansama u zavisnosti od okolnosti.

Kompanija nije otkrila brojke o ubrzanjima, ali se zna da je maksimalna brzina ograničena na 170 km/h.

Litijum-jonska baterija od 54 kWh ima dovoljno snage za WLTP domet od 416 km. Cifre su identične i za hečbek i za karavan. Koristeći brzi punjač od 100 kWh jednosmerne struje (DC), baterija se može napuniti do 80% za 30 minuta.

Opel tvrdi da postavljanje baterije ispod karoserije ne ugrožava prostor za putnike i prtljag. Međutim, Astra Sports Tourer Electric ima kapacitet tereta između 516 i 1.553 litara, dok ekvivalent sa SUS motorima ima 608 – 1634 litara.

Interesantno je da je električni pogon postao deo svakodnevice, pa je menadžment odlučio da se vizuelno ne pravi razlika između verzija sa potpuno električnim i pogonom na SUS motorima.

Vizuelno, Opel Astra Electric izgleda kao i svaka druga Astra. Usisni otvori i prorezi na Opel Visor rešetki na prednjoj strani su zadržani, a jedini detalji koji odaju prirodu modela sa nultom emisijom su odsustvo izduvnih cevi i oznake "e" na vratima prtljažnika.


Priključak za punjenje nalazi se na istom mestu kao i nalivno grlo u varijantama na benzin i dizel. EV standardno dolazi sa 18-inčnim aluminijumskim felnama u dijamantskoj ili potpuno crnoj završnoj obradi i sportskim branicima GS linije.

Unutra su sportska sedišta sa AGR sertifikatom opciono presvučena alkantarom, digitalni kokpit Pure Panel sa dvostrukim ekranima od 10 inča i head-up displej.

Sigurnosna oprema uključuje veliki broj naprednih sistema aktivne bezbednosti kao deo Intelli-Drive 2.0 paketa zajedno sa adaptivnim Intelli-Lux LED Pixel farovima.

EV će se pridružiti benzinskim, dizel i plug-in hibridnim varijantama sledeće godine, a knjige narudžbina će biti otvorene na proleće 2023. Cene će biti objavljene bliže lansiranju na tržište.

Takođe se šuška o potpuno električnoj hot hetch varijanti Astre…

SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR