Ipak, proizvođač sa trokrakom zvezdom ima razloga za optimizam. U planu je prava lavina novih modela za naredne dve godine, i to u svim segmentima tržišta, piše b92.
U zvaničnom dokumentu pripremljenom za investitore, Mercedes najavljuje "najveći program lansiranja proizvoda u istoriji Mercedes-Benza".
Već naredne godine planirano je čak 18 novih modela, iako su dva već predstavljena.
Nedavno otkriveni CLA Shooting Brake pojavljuje se dva puta u planu jer proizvođač posebno navodi benzinsku i električnu verziju. Krenimo od dna ka vrhu.
U "Entry" segmentu, Mercedes će sledeće godine predstaviti jedan novi model sa SUS motorom i dva električna modela. Vrlo verovatno se radi o narednim generacijama GLA i GLB kompaktnih krosovera.
"Core" klasa obuhvata C-klasu i GLC, koji će najverovatnije dobiti restilizacije, kako u verzijama sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem, tako i u čisto električnim varijantama.
U segmentu "Top End", Mercedes planira četiri vozila na benzin/dizel i pet električnih modela, uključujući restilizacije za S-klasu i EQS.
Kompanija sa sedištem u Štutgartu već je najavila "veliko unapređenje" za svoj vodeći model sa SUS motorom, a izvršni direktor Ola Kelenijus je istakao da su "uložili znatno više u ovu restilizaciju S-klase nego što je to uobičajeno".
Godina 2027. biće gotovo jednako intenzivna, sa jednim SUS modelom u Entry klasi, još dva u Core segmentu, i dodatnih pet modela u vrhu ponude.
Kada je reč o električnim vozilima, očekuje se jedan Core model bez SUS motora i pet električnih modela u Top End segmentu.
Iako se većina plana odnosi na restilizacije i nove generacije postojećih modela, Mercedes će i proširiti svoju ponudu.
Pored već predstavljenih električnih CLA i CLA Shooting Brake, kao i nadolazeće električne C-klase, potvrđeni su i električni naslednici GLA i GLB.
Takođe, u pripremi je i potpuno novi "Little G" model – manji brat legendarnog Geländewagena.
Ni AMG ne sedi skrštenih ruku. Prvi specijalni električni modeli iz AMG-a su u pripremi.
Koncept GT XX najavljuje električni super-sedan, koji će dobiti i SUV verziju.
Za ljubitelje klasičnih performansi, AMG razvija novi V8 motor, koji će stići 2027. godine i ostati u ponudi barem do sredine naredne decenije.
Jedini deo slagalice koji još nije jasan jeste budućnost C63 modela. Iz AMG-a poručuju da se neće vratiti na V8 motor za restilizovani sportski sedan, dok izvori navode da će i C63 i slabiji C43 biti ukinuti, u korist novog C53 sa šest cilindara.
Još uvek nije potvrđeno ni da li će CLE63 Coupe/Cabriolet zaista dobiti motor sa osam cilindara.
Za fanove Mercedesa ovo su uzbudljive vesti, jer se sprema po nešto za svakoga.
Takođe, u planu je ujedinjeni dizajnerski jezik za SUS i EV modele, jer Mercedes planira da napusti preterano futuristički EQ dizajn, budući da je aero-fokusirana strategija pokazala ograničene rezultate u praksi.
Glas javnosti/B06S
28 min