Glas Javnosti

KO JE OVDE LUD? Zamena baterije na električnom vozilu skuplja od novog automobila, proizvođači DERU KOŽU S LEĐA

Auto-moto
Autor: Glas javnosti

Električni automobili su sve popularniji, a mnoge zemlje se trude da u budućnosti njihove ulice budu preplavljene prvenstveno mašinama na električni pogon.

Električni automobili imaju dosta prednosti. Oni predstavljaju budućnost, vozači dobijaju garancije uglavnom na osam godina ili pređenih 250.000 kilometara. Mađutim, šta se dešava nakon toga?

Vrlo je verovatno da će baterije na ovim mašinama morati u nekom periodu da se menjaju. Cene zamenskih baterija dostižu vrtoglave sume, pa je u tom smislu sprovedeno istraživanje.

Cene novih baterija nisu objavili proizvođači poput Audia, Tesle, Fiata, Opela.


Nova baterija za modele iz Volkswagenove porodice ID (ID.3 i ID.4) trebalo bi da košta između 10.000 i 15.000 evra. Za starije modele bazirane na MQB platformi, e-Golf i e-Up cena je između 10.000 i 20.000 evra. Mercedes je jedan od retkih velikih proizvođača koji je transparentan. Baterija za EQA košta 15.209 evra, za EQS 19.603 evra, a za EQV novi paket košta 27.230 evra, prenosi b92.net.


Za električni model Honda e zamenska baterija košta 7.283 evra, a za Daciu Spring 6.770 vera. Cene za Renault Zoe, Kangoo ZE i Twingo Electric su oko 9.000 evra po "komadu". Za laki gradski automobil Twizy baterija košta oko 4.000 evra. Manju bateriju modela Leaf (40 kWh) Nissan naplaćuje 10.306 evra, a veliku (62 kWh) 15.516 evra.

Ovi podaci pokazuju da električni automobil, koliko god imao prednosti, ima i mana jer je baterija očigledno velika stavka redovnog održavanja, pa je uvek imajte u vidu ako se odlučujete za ovo prevozno sredstvo.

BONUS VIDEO


SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR