Uprkos invaziji hibridnih pogonskih agregata, pogona na sve točkove i prvog drumskog automobila sa V-6 pogonom, duša Ferrarijeve 73-godišnje linije počiva na bezvremenskoj formuli: snaga koja se prenosi na zadnje točkove zvučnim V-12 motor ispod haube. Enco Ferrari se godinama opirao prelasku na trkačke automobile sa srednjim motorom, što je odluka koja je naštetila njegovim naporima u motosportu, ali je omilila Ferrari lojaliste zbog prednjeg motora.
Lojalisti, radujte se: Ferrarijev novi, ograničeno izdanje 812 Competizione drži zastavu čvrsto postavljenu u tradiciji, specijal inspirisan trkom koji prati paradigmu prednjeg motora, 12 cilindara, dok uvodi niz inovativnih rešenja za dodatnu brzinu. Competizioneov 6,5-litarski V-12 je najsnažniji atmosferski pogon u istoriji Ferrarija, koji šalje nevjerovatnih 818 KS na zadnje gume. Pritisnite crveno dugme „Engine Start“ na volanu i bićete tretirani onim nepogrešivim režanjem V-12, kao mačka iz džungle bockana vrelim gvožđem.
Krugovi na Ferarijevoj probnoj stazi Fiorano otkrivaju izuzetno harizmatičan paket koji kombinuje tradicionalno srce brenda sa velikim brojem obrtaja sa razoružavajućom količinom manevrisanja. Obložen opcionim lepljivim gumama Michelin Pilot Sport Cup 2 R, Competizione trenutno skreće u krivine. Ogromni menjači od ugljeničnih vlakana podstiču brze promene stepena prenosa, a opseg snage motora od 9.500 obrtaja u minuti je glatko, snažno igralište visceralnih i slušnih užitaka.
Veliki deo avio sposobnosti Competizione duguje se genijalnosti. Ferarijevi inženjeri retko postavljaju velika krila na zadnjim uličnim automobilima, a izazov izbegavanja ogromnog dodatka na stražnjici 812 inspirisao je novo rešenje: zamenu zadnjeg stakla generatorima vrtloga od ugljeničnih vlakana pričvršćenim za čvrsti komad obojenog aluminijuma . Pokreti u obliku hokejaške palice preusmeravaju protok vazduha ka uvećanoj zadnjoj ivici, povećavajući potisnu silu bez pribegavanja krilu dečaka trkača. (Za one koji se pitaju o manjim detaljima kao što je vidljivost, retrovizor je zapravo digitalni ekran koji se hrani video kamerom ugrađenom u leđno peraje.)
Niz složenih difuzora, utora i tehnika upravljanja protokom vazduha takođe povećavaju potisnu silu i drže otpor na minimumu, dok suptilno prekorevaju Enzovu čuvenu maksimu da je „aerodinamika za ljude koji ne mogu da prave motore“. Inženjeri su takođe dodali pametnu funkciju sistemu upravljanja zadnjim točkovima: pored okretanja zadnje gume u ili van faze sa prednjim, sada može da pomeri zadnje točkove ka spolja pod snažnim kočenjem kako bi držao rep pod kontrolom.
Test za bilo koji Ferrari je koliko dobro poštuje nasleđe konja koji skače dok još uvek uspeva da prihvati budućnost. 812 Competizione se pridržava verovatno najosnovnijih aspekata svoje opojne linije – mada ne i najviše orijentisanih na performanse – dok apsolutno proždire trkačku stazu, zaostaje za visokotehnološkim hibridnim SF90 sa pogonom na sve točkove samo za jedan jedini put. drugo. Smatrajte to izuzetnim trijumfom i za formulu i za funkciju.
35 min