Vožnja električnog automobila postaje sve isplativija opcija, a generalni sekretar Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova, Boris Ćorović, objašnjava zašto je to tako.
Glavne prednosti su značajno niži troškovi održavanja i punjenja u odnosu na automobile s motorima na benzin ili dizel.
"Punjenje baterije košta tri do četiri hiljade dinara, dok za rezervoar od 60-70 litara goriva treba više od 100 evra", naveo je Ćorović.
On ističe da je održavanje električnih vozila mnogo jednostavnije. Zbog regenerativnog kočenja, kočioni sistem se sporije troši, pa se diskovi i pločice menjaju tek na 80.000 do 100.000 pređenih kilometara.
Pored toga, električni automobili imaju mnogo manje pokretnih delova od klasičnih motora, što znači da se kvarovi ređe javljaju.
"Kod motora sa unutrašnjim sagorevanjem imate oko 3.000 pokretnih delova i redovne servise, dok kod električnih vozila toga nema. Zato je njihovo održavanje u svakom smislu jeftinije", objasnio je.
Kada je reč o bezbednosti, Ćorović kaže da su strahovi od zračenja potpuno neopravdani.
Proizvođači električnih vozila prolaze kroz rigorozne testove kako bi zadovoljili sve bezbednosne standarde, a posebna pažnja posvećuje se upravo bezbednosti baterije.
Prema njegovim rečima, elektrifikacija je budućnost auto-industrije i proces zamene motora sa unutrašnjim sagorevanjem već je uveliko počeo.
Glas javnosti /U01S