Glas Javnosti

NIJE SVAKA ZDRAVA: Ove vrste ribe je najbolje IZBEGAVATI, a u posebnom riziku su TRUDNICE i DECA

Zdravlje
Autor: Glas javnosti

Poznato je koliko je riba zdrava i koliko je važno da bude deo naše svakodnevne ishrane. Ipak, neke vrste je bolje izbegavati.

Riba je puna proteina, a bogata je i omega-3 masnim kiselinama koje mogu smanjiti rizik od srčanih bolesti i moždanog udara. Neke vrste su zdravije su od drugih, a neke su čak i opasne ako se konzumiraju u prevelikim količinama.

Japanci najviše konzumiraju ribu i to je jedan od glavnih razloga njihove dugovečnosti. Osim namirnice kao takve, vrlo je važno kako se riba priprema i kakav će efekat imati na čovekov organizam.

Primera radi, ukoliko se priprema u dubokom ulju, odnosno prži, izgubiće svoja korisna svojstva, te je najbolje jesti je pečenu ili kuvanu. Smrznuta riba je jednako dobra kao i sveža.

Foto: Unsplash

Neke od najzdravijih riba za jelo su divlji losos, srdela, haringa, pastrmka, skuša, inćuni i bakalar. Ipak, kao i sve ostalo, i ribu i morske plodove treba umereno konzumirati zbog tragova žive koje u sebi nose. Kada se pomene živa, najpre se pomisli na ribu u konzervi, odnosno tunjevinu u kojoj je ovaj element prisutan, pa se strogo preporučuje kontrolisano konzumiranje.

Prekomeran unos metil-žive posebno može biti štetan za trudnice koje svoje bebe mogu izložiti problemima nervnog sistema i neurološkim problemima. U velikim količinama može uzrokovati trajna oštećenja mozga i nervnog sistema, a metil-živa se smatra i potencijalno kancerogenom za ljude.


S tim u vezi, trudnice, majke koje doje i mala deca treba potpuno da ograniče unos ribe koja ima visok sadržaj žive, a tu se u prvom redu misli na ajkulu, sabljarku, kraljevsku skušu i tunu.

BONUS VIDEO


SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR



 


AKTUELNE VESTI S MREŽA



HOROSKOP