Glas Javnosti

Недостатак протеина утиче на јетру, мозак и кости

Zdravlje
Autor: n1info.com

Протеини играју важну улогу у функционисању људског тела, а њихов недостатак утиче на целокупно здравље. Ова појава је присутна у целом свету и не би је требало занемарити.

Недавно истраживање дошло је до резултата да једна милијарда људи широм света има недостатак протеина. То је нарочито видљиво у Централној Африци и Јужној Азији, где око 30 одсто деце не уноси потребну количину протеина.

Жудња за одређеном храном
Ако сте стално гладни или жудите за храном и грицкалицама, могуће је да се то догађа због мањка протеин у исхрани која је пуна угљених хидрата и шећера. Проблем је што можда имате неограничен приступ висококалоричној храни у којој је количина протеина веома мала, у односу на број калорија.

Губитак мишићне масе и бол у зглобовима
Протеини су есенцијални за раст и одржавање мишића. Мишићна слабост, бол и губитак мишићне масе, главни су показатељи мањка протеина. Истраживање је дошло до резултата да се то често догађа код старијих особа.

Проблеми са кожом и ноктима
Недостатак протеина може учинити нокте слабим, ломљивим и у посебним случајевима, могу се приметити беле и смеђе тачкице на ноктима. Недостатак протеина утиче и на кожу јер протеин омогућава ћелијама да се регенеришу. Он производи нове ћелије и замењује мртве. Ако дође до недостатка протеина у кожи, она постаје сува, испуцала и перута се .

Опада вам коса
Нашу косу 90 одсто чини протеин који се назив кератин. Ако не уносите довољно нутријената у тело, ваша коса може постати танка и изгубити боју. Ово се догађа јер тело престаје да користити протеин за неесенцијалне ствари, као што је раст косе како би га очували.

Масна јетра
Масна јетра један је од најчешћих симптома недостатка протеина и ако се не лечи, може изазвати болест масне јетре, проузроковати упалу, ожиљке на јетри и могуће отказивање јетре. Ово се најчешће догађа код људи који прекомерно конзумирају алкохол, ал ии код гојазних особа, и може се јавити чак и код деце.

Повећан ризик од прелома
Као и код мишића, низак унос протеина може се одразити и на кости. Недостатак протеина чини ваше кости кртијим, што повећава ризик од прелома. Протеин је потребан за апсорпцију калцијума и помаже метаболизму костију.

Недостатак сна
Ако не можете да заспите и имате проблем са спавањем, то се врло лако може повезати са недостатком протеина. Протеини из хране коју једемо делују као градивни блокови за триптофан, аминокиселину која изазива поспаност. Зато да би побољшали квалитет сна и смањили несаницу, потребно је уврстити у исхрану више протеина.

Магловито сећање
Унос довољне количине протеина је веома важан за одржавање здраве мождане функције. Ако нисте довољно мотивисани, лоше памтите или имате проблема са учењем нових ствари, то је знак да вам недостаје протеина. Истраживање је доказало да су допамин, епинефрин и серотонин неуротрансмитери који су потребни вашем телу да би оно правилно функционисало.

SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS

POVEZANE VESTI




KOMENTAR



 


AKTUELNE VESTI S MREŽA


HOROSKOP