Glas Javnosti

Metoda disanja BUTEYKO odlična pomoć kod astme i drugih respiratornih tegoba

Zdravlje
Autor: Glas javnosti

Tek kada dobijemo neku bolest dišnog sustava shvatimo koliko je pravilno disanje važno.

Konstantin Buteyko osmislio je posebnu tehniku s ciljem vraćanja čovjeka normalnim obrascima disanja. Buteyko je, naime, shvatio da je nepravilno disanje (hiperventilacija) okidač za razna oboljenja prenosi Agroinfo.rs

Takođe, primetio je da bolesni ljudi imaju potpuno drukčije obrasce disanja od onih zdravih. Bolesni, osobito oni koji pate od respiratornih tegoba, dišu plitko, ubrzano i često otvorenih usta. S druge strane, zdrave osobe dišu polako i kroz nos. Svoju metodu disanja Buteyko je namenio upravo osobama koje imaju respiratornih tegoba, poput astme, kao i onima koji pate od teskobe, napada panike i nesanice, čak i osobama koje imaju sezonske alergije. 

Njegova metoda oslanja se na tehnike disanja koje su prakticirali još drevni jogiji, a koja se temelji na vrlo malom broju udaha i izdaha. Izvrsna je za sve one koji su skloni ubrzanom i plitkom disanju te hiperventilaciji, što je čest slučaj upravo kod onih koji boluju od astme te su skloni preteranoj teskobi.

Buteyko metoda bazira se na disanju kroz nos. To je osnova pravilnog disanja, kao i opšteg zdravlja .
Kada dišete kroz nos, zrak se zagreva i vlaži, a dlačice u nosu zadržavaju patogene, alergene i bakterije te oni ne uspevaju doći do pluća. Disanje kroz nos bitno je i za oralno zdravlje jer disanje na usta isušuje desni i usnu šupljinu, što stvara dodatnu kiselinu u ustima. Dišući kroz nos, uvelike smanjujete i rizik od apneje i drugih respiratornih problema noću, poput hrkanja. Verovali ili ne, upravo disanje kroz nos pomaže oblikovanju pravilnih zuba!

Kako se izvodi Buteyko metoda – savjeti za početnike

1. Sednite na pod ili na stolacu.

2. Pazite da je vaša kičma uspravna.

3. Opustite mišiće prsnog koša te dišite normalno nekoliko minuta.
 
Kontrolna pauza 
 
1. Izdahnite do kraja, a zatim zadržite dah (pritisnite nosnice palcem i kažiprstom).

2. Zadržite dah sve dok ne osetite potrebu za udahom, što može uključiti nesvesni pokret dijafragme. Zatim udahnite.  

3. Dišite normalno tokom 10 sekundi.

4. Ponovite nekoliko puta. 

Napomena: izbjegavajte Buteyko metodu disanja ako imate jako visoki krvni tlak, srčana oboljenja ili epilepsiju.

BONUS VIDEO


SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR



 


AKTUELNE VESTI S MREŽA



HOROSKOP