Glas Javnosti

IMATE GLAVOBOLJU, GRČEVE U MIŠIĆIMA, ANKSIOZNI STE? To su simptomi nedostatka magnezijuma, OBRATITE PAŽNJU!

Zdravlje
Autor: Glas Javnosti

Muče vas česti grčevi u mišićima? Imate intenzivnu želju za čokoladom? Žurite da stignete do kupatila i to baš često? U tom slučaju postoji mogućnost da patite od nedostatka magnezijuma.

Budući da je nedostatak magnezijuma tako lako otkloniti, ali istovremeno zanemariti, ovo su najčešći znaci i simptomi manjka ovog esencijalnog minerala. 

Grčevi u mišićima

Iako nije poznat tačan uzrok mišićnih grčeva, mnogi misle da je krivac nedostatak minerala. Konkretno, smatra se da niski nivoi kalijuma, kalcijuma ili magnezijuma uzrokuju grčeve. Ovo se dešava mnogo češće nego što mislite budući da se u našem društvu previše pije kafa.

Diuretici (supstance koje doprinose izlučivanju urina), poput kafe, čaja ili lekova za krvni pritisak, mogu brzo da iscrpe zalihe minerala iz organizma. Kada uriniramo, minerali napuštaju naše telo. Ako često pijete kafu ili uzimate diuretike, trebalo bi da razmotrite unos minerala putem suplemenata, posebno ako ste imali bilo koji od ovih simptoma.

Želja za čokoladom

Kada nam se traži hrana, to je način na koji naše telo kaže da su mu potrebne hranljive materije. Ovo nije izgovor da jedemo tortu svake večeri. Morate da slušate svoje telo i naučite da tumačite tačno šta vam govori.

Na primer, recimo da jedete čokoladni kolač. U stvarnosti, vašem telu ne treba torta ili čokolada. Ali zašto vam se traži čokolada?

Pa, tamna čokolada je zapravo odličan izvor magnezijuma. U jednoj tabli crne čokolade nalazi se oko 24% vaših dnevnih potreba za magnezijumom!

Dakle, ako vam se traži mnogo čokolade znači da vam nedostaje magnezijum. Ako želite da iskoristite prednosti čokolade i dobijete pravu količinu magnezijuma, najbolje je jesti visokokvalitetnu tamnu čokoladu.

Na taj način još uvek možete zadovoljiti želju za čokoladom, ali to činite bez osećaja krivice da nešto radite na nezdrav način. Učinite sebi uslugu i preskočite druge slatkiše (npr. mlečnu čokoladu).

Većina mlečnih čokolada je nezdrava i sadrži male količine kakaa, tako da zdravstvene koristi gotovo i nema. Razmislite o tome da jedete tamnu čokoladu koja sadrži 65-70% kakaa (ili više). Što je tamnija čokolada, veći je nivo magnezijuma i veće su zdravstvene koristi.

Anksioznost

Da li se osećate uznemireno u normalnim okolnostima? Razmišljate o neizvesnoj budućnosti? Ako je tako, znajte da niste sami. Anksioznost je jedno od najčešćih mentalnih poremećaja. U stvari, jedan od najčešćih simptoma nedostatka magnezijuma je anksioznost. Dr Mark Himan, međunarodno priznati lekar, rekao je: „Magnezijum je mineral za opuštanje.”

Napetost, nervoza, pa čak i promene raspoloženja, sve su znaci nedostatka magnezijuma. Ako imate bilo koji od ovih simptoma, morate razmisliti o povećanju nivoa magnezijuma u ​​ishrani.

Nesanica ili problemi sa spavanjem

Ako imate problema sa spavanjem, patite od nesanice, to je verovatno znak da vam nedostaje magnezijum. U stvari, čak i mali nedostatak magnezijuma može sprečiti mozak da se opusti noću. To je zato što magnezijum igra ključnu ulogu u centralnom nervnom sistemu.

Pošto je za magnezijum poznato da podstiče opuštanje, preporučuje se da ga u ovu svrhu uzimate uveče. Mnogi ljudi uzimaju magnezijum uveče, pred spavanje, kako bi iskoristili njegov opuštajući efekat.

Zatvor

Primetili ste vezu između magnezijuma i opuštanja, zar ne?

Opuštajući efekat magnezijuma odnosi se i na digestivni trakt. Kada vašem telu nedostaje magnezijuma, creva vam ne rade kako treba. Kao rezultat toga može doći do opstipacije (zatvora).

Magnezijum nije bitan samo za opuštanje creva, već zato što povlači vodu iz creva i omogućava lakše kretanje sadržaja u crevima, samim tim i lakše pražnjenje.

Povišen krvni pritisak

Magnezijum pomaže pri širenju i opuštanju krvnih sudova i tako reguliše krvni pritisak. Visok pritisak se javlja kod nedostatka magnezijuma, drugim rečima, nedostatak magnezijuma može prouzrokovati visok krvni pritisak zbog suženja krvnih sudova.

Zdrava ishrana (osim ako u vašoj ishrani nema magnezijuma) ili vežbanje neće sniziti krvni pritisak ukoliko vam nedostaje magnezijum. Dakle, ako imate poteškoća sa visokim krvnim pritiskom, morate povećati količinu magnezijuma u ​​ishrani.

Glavobolja i migrena

Kada imate glavobolju ili migrenu, šta radite? Uzimate Ibuprofen ili kofein. Lezite i opustite se? Većina glavobolja ili migrena rezultat je suženja krvnih sudova ili napetosti.

Tenziona glavobolja, na primer, rezultat je napetih mišića u gornjem delu leđa, ramenima ili vratu – pa se često smatra migrenom. Istraživanje je pokazalo da ljudi koji pate od migrena često imaju niži nivo magnezijuma od onih koje nemaju takve glavobolje.

Dakle, umesto da stalno pijete ibuprofen, razmislite o nadoknađivanju magnezijuma.

Vraćanje nivoa magnezijuma i dodavanje pravilnog izvora magnezijuma u ​​ishranu može rezultirati dugoročnim oslobađanjem od migrene ili glavobolje.

Korišćenje magnezijuma za dugotrajno olakšanje bila bi mnogo bolja opcija od privremenog ublažavanja bolova raznim lekovima, zar ne?

Nepravilan rad srca

Kao što znate, magnezijum je esencijalni mineral za opuštanje mišića. Budući da je vaše srce takođe mišić, kada nemate dovoljno magnezijuma, vaše srce se bori da održi normalan ritam kontrakcije i relaksacije. To može izazvati nepravilne otkucaje srca ili ono što lekari nazivaju aritmijom.

(Glas javnosti/zdravljeizivot)

 

SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR



 


AKTUELNE VESTI S MREŽA



HOROSKOP