Glas Javnosti

PSIHOLOGIJA OBJAŠNJAVA: Zašto kolica za kupovinu imaju kosi nagib?

Zanimljivosti
Autor: Glas javnosti

U diskontima i supermarketima ništa se ne događa slučajno. Kako bi naveli kupce da kupuju više, trgovinski lanci koriste razne trikove. Zato nije slučajnost što većina kolica za kupovinu ima nagib unazad, odnosno prema vama koji ih gurate.

Verovatno ste to primetili kada ste bili u supermarketu. Kolica koja koristite gotovo uvek su nagnuta tako da im je prednji vrh viši u odnosu na drugu stranu gde se nalaze ručice kolica. I ovo nije slučajnost, već postoji konkretan razlog za to.

Iza kosog nagiba u kolicima „krije se“ suptilan trik kojim se žele podstaći kupci da stave više proizvoda u kolica, čime, naravno, kupuju više i povećavaju prodaju.


Kosi nagib utieče na ponašanje kupaca na sledeći način:

Dok kupujete, gurate kolica ispred sebe i gledate napred ili u stranu. Zbog nagiba, proizvodi koje ste već kupili klize prema vama i ostaju na najnižem mestu u kolicima. Zbog ovog „dešavanja“ proizvodi nestaju iz vašeg stvarnog vidnog polja ili vam se pak čini da ih je znatno manje. A kada gledamo napred, nakošeno dno čini kolica većim i prostranijim.

Dakle, ako su kolica još uvek relativno prazna, može se steći utisak da kupcu treba još proizvoda da napuni kolica i tako postigne osećaj sitosti i zadovoljstva.

Ova percepcija u na samom kraju navode kupce da kupe više proizvoda nego što su prvobitno planirali.


Glas javnosti/ N01S

BONUS VIDEO


SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR