Psiholozi ističu da, s perspektive dece, čini se da sve u svetu pripada isključivo njima.
Terapeutkinja Pejdž Tatl deli svoje iskustvo rekavši da deca počinju razumeti koncept deljenja u dobi od dve do tri godine, razvijajući ovu veštinu kroz igru s vršnjacima i imitaciju ponašanja odraslih. Iako se neka deca možda suočavaju s izazovima u razvoju ove veštine, stručnjaci tvrde da bi trebala postati izraženija kako deca napreduju kroz školske godine.
Postavlja se pitanje da li je neophodno da deca uopšte dele. Psiholozi Beki Kenedi i Rejčel Molitor nude odgovore, naglašavajući da deca koja ne dele nisu nužno zločesta. Kenedi objašnjava: "U redu je ponekad ne deliti", pružajući primer čitanja knjige i situacije gde je prihvatljivo ne deliti odmah, već kada dete završi sa svojom aktivnošću.
Nedelovanje u detinjstvu može biti prirodna manifestacija prioriteta sopstvenih potreba, kaže Kenedi. Za decu mlađu od pet godina, učenje pravila deljenja može biti izazovno, ali se stručnjaci slažu da se ove veštine vremenom poboljšavaju, naročito uz podršku roditelja. Podsticanjem ove navike, deca se očekuje da postanu vešta u deljenju između 6. i 8. godine.
Psiholozi nude nekoliko saveta roditeljima kako bi pomogli deci u razvoju veština deljenja, uključujući postavljanje očekivanja, podsticanje komunikacije, hvaljenje pozitivnog ponašanja i razvijanje empatije.
Iako može delovati izazovno, podsticanje sposobnosti kompromisa i empatije kod dece brzo napreduje uz ispravno vođstvo njihovih najboljih uzora - roditelja.
Glas javnosti/I01H