Džim Ajres (Jim Ayres), menadžer kompanije Amway North America (u kojoj radi preko 21.000 ljudi), pri razgovoru za posao za više pozicije retko pita klasična pitanja kao što su "Radite li dobro u timu?". Umesto toga, on podstiče kandidata da mu kaže ko je u njegovom/njenom timu i da priča o određenoj osobi.
Na primer, želi da sazna više o porodici te osobe, kada najbolje radi, šta je koči. Ako kandidat ne zna ništa o načinu rada osobe iz svog tima, ni ličnom životu, to je loš znak.
- Možda se čini čudnim, ali ako ste vođe i znate odgovore, to je dobar znak da imate emocionalnu inteligenciju - kaže Ajres.
On želi da kandidati za vodeća mesta ulažu vreme i trud u svoj tim i da cene međuljudske odnose - drugom rečju, da su emotivno inteligentni.
Izraz "emocionalna inteligencija" je skovao psiholog Daniel Goleman devedesetih godina prošlog veka, a odnosi se na samosvesnost, samoregulaciju, motivaciju, empatiju, i društvene veštine. Sve više istraživanja nalaže da su emotivno inteligentni vođe efikasnije u svom poslu (iako neki istraživači tvrde suprotno).
Ajres veruje da vođa treba da zna kako da se poveže s ljudima i efiksno radi u timu.
- Tehnološke veštine su jako bitne, ali izuzetno je teško uspeti uz samo tehnološko znanje - dodaje.
Glas javnosti/ N01S