YouTube planira da ukloni funkcionalnost Stories, koja korisnicima omogućava objavljivanje privremenih postova, počev od juna. Tačnije, od 26. juna, korisnici više neće moći da kreiraju Stories, dok će postojeći postovi nestati nakon sedam dana.
Funkcija Stories prvi put je lansirana 2017. godine kao Reels i bila je dostupna korisnicima sa preko 10.000 pretplatnika. Funkcija je radila na sličan način kao Instagram Stories (koncept preuzet od Snapchat-a), gde bi postovi nestali nakon određenog vremenskog perioda. Kreatori su mogli da koriste Stories za objavljivanje nekih novosti ili sadržaja iz "iza scene" da bi promovisali svoj kanal. Međutim, izgleda da ova opcija nije uspela da se potpuno uklopi - pristup je bio ograničen, retko su kreatori redovno koristili Stories, a YouTube nije intenzivno promovisao ovu funkciju.
Bez funkcije Stories, YouTube namerava da kreatorima preusmeri pažnju na druge segmente platforme: Community Posts i Shorts. Kompanija je nedavno omogućila širi pristup Community Posts, alatu za objavljivanje tekstualnih ažuriranja, uz novu mogućnost da se postovi automatski uklone nakon određenog perioda. Kreatori sada mogu deliti ankete, kvizove, fotografije i video zapise kao Community Posts, koji se prikazuju u odvojenoj kartici na kanalima.
U skladu sa trendovima u industriji, YouTube takođe nastoji da odgovori na popularnost formata kratkih video snimaka, koji dominira na platformi TikTok, kroz svoju funkciju Shorts. Kompanija nastoji da motiviše kreatore tradicionalnih dužih video zapisa da se okrenu kreiranju kraćeg sadržaja. U februaru, YouTube je počeo da deli prihode od reklama od Shorts-a sa kreatorima u okviru prilagođenog monetizacijskog plana.
Iako su mnoge platforme prihvatile format priča koji je Snapchat prvi popularizovao, YouTube nije prvi koji je odlučio da ukloni ovu funkcionalnost.
6 sati