Glas Javnosti

Zašto je došlo do „brisanja“ određene muzike sa TikToka?

Tehnologije
Autor: Glas javnosti

“Juniversal Mjuzik Grup” (Universal Music Group) raskinula je ugovor sa TikTok-om o korišćenju muzike, što je rezultiralo nestankom pesama najpoznatijih muzičara sa TikTok videa, piše Vox.

Juniversal Mjuzik Grup nije uspela da potpiše novi ugovor o licenciranju sa danas najpopularnijom društvenom mrežom među Generacijom Z i mlađim milenijalcima. Rezultat ovoga jeste, brisanje celokupnog muzičkog kataloga sa aplikacije. Zbog toga je na hiljade videa, sa muzikom izvođača kao što su Drejk (Drake), Tejlor Svift (Taylor Swift) i Bed Bani (Bad Bunny), odjednom “utihnulo”.

Ova američka muzička korporacija kaže da je do odluke da napuste ovu društvenu mrežu došlo jer je TikTok pristao da plati samo deo procenta koju nude druge društvene platforme. Ali, TikTok predstavnici su imali nešto drugo da kažu, navodeći da muzička kuća stavlja “svoju ličnu pohlepu i interese iznad svojih umetnika i tekstopisaca”.


Neki muzičari i umetnici oglasili su se povodom ove situacije. “Mislim da je to suprotno svakom zdravom razumu (ass-backward) i da smo, u najmanju ruku, trebali biti obavešteni”, rekao je Džek Antonov (Jack Antonoff), nakon osvajanja nagrade za producenta godine i Gremija (the Grammys) ranije ovog meseca. “Cela industrija prilazi sa stavom. ‘ Moraš sve da uradiš; moraš sve da uradiš, i evo baš ovde treba da uradiš sve,’ a onda, jednog dana, ‘Puf!’ nestalo je svega”.

Muzičari, međutim, nisu jedini koji su uzdrmani ovim promenama. Kreatori sadržaja, poput Džareda Džermejna (Jarred Jermaine) koji razbija muzičke “semplove”, objavio je na Tik-Toku videokako plače, tvrdeći kao su videi koje je on kreirao, a koji su sadržali numere JMG-a, obrisani.

Plesač i kreator sadržaja Lars Gamer (Lars Gummer) rekao je (the Daily Beast) da su se njegove emocije kretale od „šokiranog“ do „razočaranog“.  „Većina mojih prijatelja u Los Anđelesu su kreatori sadržaja, naročito onih videa koji se odnose na ples…Tako smo svi odmah bili ljuti zbog odluke između UMG-a i TikTok-a“, rekao je on.


U nedavnoj epizodi programa  „Tudej, Eksplejnd“ (Today, Explained) digitalni aktivista i pisac Kori Doktorou (Cory Doctorow) je rekao voditelju Šonu Ramešvaramu (Sean Rameswaram) da kompanije poput TikTok-a „ne moraju da se brinu“ o poremećaju kojeg izazivaju kod svojih korisnika. Doktorou je skovao frazu „enshittification“ kojom opisuje proces koji digitalne platforme koriste kako bi privukle korisnike, nudeći im proizvode ili iskustvo koje ne mogu da nađu nigde drugde, samo da bi ih kasnije pogoršali kako bi bolje služili svojim poslovnim partnerima.

„Mislim da je kalkulacija TikTok-a da je bolje da nanese bol svojim korisnicima nego akcionarima. Dakle, šta god je to što je Universal tražio, korisnici TikTok-a bi mogli da podnesu taj bol, da im se videi na kojima su radili satima, danima ili nedeljama i možda uložili hiljade dolara, iznenada utišaju jer je TikTok odlučio da se ne bori za njihove interese“, rekao je Doktorou.


Glas javnosti/ N01S

BONUS VIDEO


SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR