Glas Javnosti

Stanice za punjenje električnih automobila širom EU imaju ogromne probleme sa birokratijom

Auto-moto
Autor: Glas javnosti

Gotovo polovina od 1.600 Repsolovih pumpi za električna vozila u Španiji ne radi jer nema priključka za struju, a takvi nedostaci prisutni su i u celoj Evropskoj uniji i ometaju ciljani prelazak na alternativna goriva.

Evropska komisija je prošle nedelje objavila planove za nadogradnju elektroenergetskih mreža koji bi trebalo da budu sprovedeni za 18 meseci i obuhvataju rešavanje problema nestašica struje na stanicama za punjenje električnih vozila.

Ali uprkos izjavama lidera EU, birokratija koja sprečava napredak ka zelenoj vožnji u EU sve više raste, tvrde industrijske grupe i energetske kompanije, a kao jednu od glavnih prepreka ističu dozvole.

Da li će izgradnja benzinskih stanica biti laka ili komplikovana? Odgovor na to pitanje značajno varira među zemljama EU. Izvor iz industrije kaže da je u Nemačkoj stanica za punjenje čekala mesecima da počne sa radom zbog pravila koja štite jedno drvo, a druga koja se nalazi na prometnom autoputu čekala je deset meseci zbog procene buke pre nego što je dobila dozvolu za rad.


„Iako je za postavljanje brze i ultrabrze stanice potrebno samo dve do tri nedelje rada, zbog različitih administrativnih dozvola u Španiji, kompletan proces može trajati od jedne do dve godine“, saopštio je Repsol.

Industrijska grupa ChargeUp Europe saopštila je da, uprkos priznanju da je licenciranje problem, Komisija nije predložila nikakve konkretne mere. Konkretne smernice za zemlje članice za ubrzavanje izdavanja dozvola se očekuje u nekom trenutku u naredne dve godine.


Ovo je usporilo povezivanje benzinskih stanica, ugrožavajući ciljeve EU da postepeno ukine vozila na benzin i dizel, kao i šire klimatske ciljeve.

„Vreme koje je potrebno za povezivanje stanica za punjenje električnih vozila na mrežu zaista se može smatrati preprekom za ubrzanje uvođenja električnih vozila i to treba rešiti“, rekao je portparol Komisije.

Proces postavljanja stanica za brzo punjenje popeo se na prosečno dve godine sa šest meseci u proteklih nekoliko godina, rekle su četiri kompanije za punjenje električnih vozila i predstavnik industrije, dok kompanije prolaze kroz bezbroj saveznih i opštinskih zakona.


Generalni sekretar ChargeUp Europe Lusi Matera rekla je da će broj električnih vozila rasti brže od ukupnog broja javnih stanica, za koje procenjuju da će se do 2030. godine povećati devet puta, dok će se broj električnih vozila na evropskim putevima povećati deset puta.

Elektrifikacija transporta je jedan od ključnih stubova koji podržavaju cilj EU da smanji emisije ugljenika do 2050. Da bi to postigla, EU će zabraniti prodaju vozila koja emituju ugljen-dioksid od 2035. i želi da razvije mrežu stanica za punjenje električnih vozila.


Takva ambicija stvorila je uska grla za elektroenergetske kompanije i regulatore nespremne za rast potražnje u EU, gde do sada samo 5,4 odsto putničkih automobila koristi alternativna goriva, uključujući električna, od ukupno 286 miliona.

EU je ove godine donela zakon o postavljanju brzih punjača do 2030. godine na svakih 60 kilometara duž određene putne mreže za putnička vozila i svakih 100 km za teška vozila. Ali operateri za naplatu putarine kažu da je dobijanje osnovnih podataka o potencijalnim čvorištima veliki izazov koji otežava ulaganje.


Ovo uključuje otkrivanje da li prosečno odmorište pored puta ima jedan rasvetni stub ili dovoljno kablova koji se povezuju na širu mrežu. Čvorišta često zahtevaju dodatnu električnu podstanicu, koja pretvara visoki napon u niski napon. Proces zatim uključuje zahteve kompanijama za distribuciju električne energije da instaliraju više kapaciteta.
 
Lideri industrije rekli su da su ciljevi EU postavljeni nisko i da će stoga verovatno biti ispunjeni, ali možda neće zadovoljiti potražnju za rastućom flotom električnih automobila, posebno kamiona.


Postoji snažan pritisak industrije za izgradnju čvorišta za električne automobile, ali još ne i za kamione i autobuse na duge relacije. Oni čine više od 25 odsto emisija gasova staklene bašte iz drumskog saobraćaja u EU, koja je u celini odgovorna za petinu emisija u bloku.

BP, koji očekuje da će do 2030. postaviti više od 100.000 stanica za punjenje automobila i kamiona širom sveta, saopštio je da mora da ima posla sa oko 800 kompanija za elektroenergetsku mrežu samo u Nemačkoj kako bi uspostavio brza čvorišta za automobile i kamione.

Postoji jasna potreba za većom standardizacijom zahteva za stanice za punjenje, slažu se kompanije za punjenje električnih vozila. Matera iz ChargeUp Europe je dodao da će smernice Komisije verovatno pomoći članicama EU da se usklade jer stopa novih projekata varira u regionu.


Glas javnosti/I01H 

BONUS VIDEO


SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR