Slušaoci ne umeju da prepoznaju muziku koju je kreirala veštačka inteligencija, što predstavlja izazov za celu muzičku industriju, pokazali su danas objavljeni rezultati zajedničkog istraživanja onlajn striming servisa Dizer i agencije Ipsos.
Anketa sprovedena među 9.000 ispitanika u osam zemalja, uključujući Sjedinjene Američke Države, Veliku Britaniju, Francusku, Brazil i Kanadu, otkrila je da čak 97 odsto ispitanika ne može da razlikuje pesme generisane veštačkom inteligencijom od onih koje su komponovali ljudi, prenosi Rojters.
Rezultati naglašavaju etički i ekonomski izazov za globalnu muzičku industriju, jer alati koji u nekoliko sekundi mogu da generišu pesme ugrožavaju prihode umetnika i izazivaju kontroverze oko autorskih prava.
Problem je dobio na značaju ranije ove godine kada je bend koji je stvorila veštačka inteligencija "Velvet sandaun" (The Velvet Sundown) dobio milion slušalaca mesečno na platformi Spotifaj. Tek kasnije je otkriveno da je u pitanju AI proizvod.
Dizer je objavio da je više od 50.000 pesama dnevno na platformi u potpunosti generisano veštačkom inteligencijom, što čini oko trećine svih novih muzičkih objava. Platforma je ove godine počela da obeležava AI muziku kako bi povećala transparentnost.
Izvršni direktor Dizera Aleksis Lanternije naglasio je da kreativnost pripada ljudima i da je treba zaštititi, ali i da je uvođenje različitih naknada za AI muziku kompleksno i izaziva velike promene u sistemu autorskih prava.
Glas javnosti /U01S