Koliko puta ste već doživeli da proizvod koji ste birali zbog visokog kvaliteta odjednom postane neprepoznatljiv? Možda ste redovno naručivali tortu za rođendane iz iste poslastičarnice, isti ukus svake godine, ali odjednom primećujete promene. Umesto maslaca, osećate margarin, a lešnici su nestali. Reklama za poslastičarnicu ostaje ista, ali ukus više nije onaj koji ste očekivali. Slično se dešava i sa svakodnevnim proizvodima poput deterdženta za suđe. Ako primetite da vam koža peruta ili da je potrebno više tečnosti za pranje posuđa, nešto se promenilo.
Zašto se ovo dešava? Svaki brend ili ime koje prepoznajemo često je stvoreno kao iluzija proizvođača uz pomoć reklama. Ako proizvod nema kvalitet, ali ima snažnu reklamu, vremenom će izgubiti svoje mesto na tržištu. To dovodi do paradoksa - proizvođači, kako bi zadržali kupce, ponekad pribegavaju smanjenju kvaliteta. Kada ljudi shvate da su prevareni, proizvođači se trude povratiti kupce velikim sniženjima. Međutim, umesto poboljšanja, često dolazi do daljeg urušavanja kvaliteta kako bi proizvođači ostvarili veći profit.
Ovaj fenomen ne ograničava se samo na poslastičarnice ili deterdžente. To se može primeniti i na razne proizvode, uključujući i toalet-papir stranih proizvođača. Ogromna sniženja često su upozorenje da nešto nije u redu iza kulisa. Važno je naučiti razlikovati kvalitet od marketinških trikova i pažljivo birati proizvode s kojima delimo svakodnevni životni prostor. Pandemija nas je podsetila da je važno istraživati proizvode, izbegavati one koji skrivaju prljave igre iza prividno visokih sniženja i podržavati one koji održavaju dosledan kvalitet tokom vremena.
Glas javnosti/T02S