U Japanu postoji 210 školskih dana. Iako postoji mnogo sličnosti između japanskog obrazovnog sistema i onog koji se sledi u drugim zemljama, postoji nekoliko aspekata koji ga čine jednim od najučinkovitijih u svetu.
Deca u Japanu nemaju kontrolne do 4. razreda
Možda se čini neobično, ali japanske škole manire stavljaju ispred znanja. NJihov cilj je u prve tri godine je uspostaviti dobre manire i navike kod dece, a ne prosuđivati njihovo znanje. Uče decu kako da budu velikodušna, empatična i saosećajna. Takođe, važno im je da ih nauče da poštuju druge i da razviju nežnu vezu s prirodom i životinjama.
Učenike podstiču da jedu sa učiteljima
U Japanu se smatra da zajedničko obedovanje učenika i učitelja podstiče gradnju pozitivne veze. Tokom obroka se mogu odvijati razgovori koji pomažu izgraditi topliju, porodičnu atmosferu.
Takođe, japanski obrazovni sistem osigurava deci zdrave i uravnotežene obroke. U javnim osnovnim i srednjim školama ručak se kuva prema standardizovanom jelovniku koji su razvili zdravstveni radnici i kvalifikovani kuvari.
Učenici nakon nastave pohađaju radionice
Radionice su vrlo popularne u Japanu, a održavaju se nakon završetka škole. Na njima učenici uče nove veštine, a nije čudno ni da ih deca pohađaju tokom vikenda i praznika.
Japanski učenici uče poeziju i japansku kaligrafiju
Japanska kaligrafija, koja se naziva i Shodo, oblik je umetnosti u kom ljudi ispisuju znakove. S druge strane, haiku je oblik poezije u kom se jednostavnim frazama čitateljima prenose duboke emocije. Smatra se da ovaj oblik poezije ima intelektualne, terapeutske i estetske učinke. Obe tehnike uče đecu da poštuju svoju tradiciju i cene svoju kulturu.
Gotovo svi učenici nose školske uniforme
Jedinstvena politika u gotovo svim srednjim školama u Japanu cilja na uklanjanje prepreka i pomaganje učenicima u stvaranju osećaja zajedništva. Kodeks odevanja omogućuje usmeravanje učenika prema učenju, a decu podstiče na samoizražavanje drugim metodama, a ne samo kroz stil odevanja.
Deca sama održavaju prostor čistim
Iako škole u ostatku svijeta zapošljavaju domare i spremačice, u Japanu to nije slučaj. Tamo su učenici odgovorni za čistoću učionica, pa čak i toaleta. Japanski obrazovni sistem veruje da zajedničko čišćenje podstiče učenike da međusobno pomažu i rade u timovima. Provodeći vreme brišući stolove i metući podove, učenici uče poštovati svoj i tuđi rad.
(Glas javnosti)
3 sata