Kada kažemo da se neko smeje kao "luda Nasta", obično je to epitet za nekog ko je čudan, glasan, preveseo za društvene standarde ili jednostavno onaj ko ne spada u konvencionalne okvire. Ipak ispostavlja se da je Luda Nasta istorijska ličnost koja je živela u Beogradu još u vreme turskih prodiranja.
Iako se ovo ime vezuje za žensku osobu, Nasta je ipak bio muškarac, Beograđanin. Njegovi roditelji su bili Cincari koji su živeli na Dorćolu gde se i rodio njihov sin - punog imena Anastas, negde na prelasku između XVIII i XIX veka. Međutim, ono što se ne zna je da li je Anastas samo bio veseo i druželjubiv lik ili mu je pak mentalno zdravlje bilo blago ugroženo.
Ono što je zabeleženo jeste da se nakon propasti Prvog srpskog ustanka 1813. godine stanovništvo srpske prestonice masovno povlačilo iz grada, ali se niko nije pobrinuo da sa sobom povede mladog Dorćolca Anastasa, piše 011info.com
On je, navodno, sedeo na ulici, pevao pozivajući ljude da mu se pridruže, pa čak želeo i dobrodošlicu turskim snagama. Videvši da ne predstavlja opasnost ni za koga, Turci ga nisu dirali i pustili su ga da neko vreme živi među njima. Gledano iz ugla današnjice, Nastina neiskvarena ličnost bila je svojevrsna verzija crtanog junaka Sunđer Boba.
Druga zanimljiva priča je o Svetom Petru i "kajgani", odnosno o tome zašto se za nešto skupo kaže da košta "kao Svetog Petra kajgana"?
Naime, Isus i Sveti Petar su šetali svetom sa zanimljivim zadatkom: kušanje njegovih stanovnika. Kako to obično biva u biblijskom svetu, nisu imali ni hrane, ni vode, ni zlatnika i zavisili su od ljudske milostinje. Tako im se jedne noći našao seljak koji im je poudio svoju štalu kao prenoćište. Međutim, večera nije bila u ponudi te su dva druga u krevet otišla gladna. Zato se Petar probudio usred noći, otišao do kokošinjca i ukrao par jaja. Spremio je od njih kajganu, pojeo je pa se kod Isusa vratio punog stomaka. Međutim, seljak je ipak video šta je Petar uradio, pojavio se sa štapom u štali, izmlatio ga i ostavio da spava.
U strahu da će se batine ponoviti, Petar je probudio Isusa i predložio mu da zamene mesta, tako mu podmetnuvši potencijalno batinanje. Međutim, seljak je drugačije razmlišljao - zašto bi istukao samo jednog, možda je i drugi neznanac bio umešan u zločin? Vratio se sa motkom s namerom da opomene i drugog, pa je tako Petar ponovo nastradao. Ukratko, ovo je priča o karmi na hrišćanski način, a Petar je svoju kajganu definitivno "skupo platio".