Glas Javnosti


Ovo je razlog ogromnog uspeha "Dubai čokolade"

Zanimljivosti
Autor: Glas javnosti

Verovatno ste je videli na društvenim mrežama, bilo da je jedu influenseri ili pričaju od čega je napravljena, a možda ste naišli i na brojne recepte za one koji žele da je naprave kod kuće. Sada, jedan naučnik tvrdi da je otkrio zašto je ovaj slatkiš postao toliko popularan.

"Dubai čokolada" je čokoladna tabla punjena kremom od pistaća i karamelizovanim kadaifom - hrskavim filom od tanko iseckanog filo testa, koji joj daje slano-slatki ukus. Ponekad sadrži i tahini, što joj dodaje još bogatiju aromu.

Ova poslastica prvi put je stekla slavu 2024. godine, kada je jedna proizvođačica slatkiša iz Dubaija, Sara Hamuda, dobila inspiraciju da je napravi po uzoru na njene želje za ovakvom kombinacijom ukusa kada je bila trudna.

Tako je stvorila čokoladne pločice punjene kremom od pistaća, a bilo je dovoljno da samo nekoliko poznatih influensera podele snimke sebe kako je jedu da bi postala svetski hit.

Društvene mreže su igrale ključnu ulogu u popularnosti "Dubai čokolade". Nakon što su influenseri i ljubitelji slatkiša probali ovaj hrskavi, novi specijalitet, interesovanje se rasplamsalo po celom svetu - ubrzo su se mnogi uputili ka Dubaiju, u nadi da probaju slatkiš. U roku od nekoliko meseci od lansiranja, stotine različitih proizvoda sa ukusom "Dubai čokolade" počeli su da se prodaju širom sveta (kafe, kolači, bombone), a mnogi poznati brendovi su počeli i da prave sopstvene verzije ove čokolade.


Prema rečima profesora eksperimentalne psihologije na Oksfordskom univerzitetu, Čarlsa Spensa, uspeh slatkiša nije zbog ukusa, već je uglavnom posledica upečatljive zelene boje unutrašnjosti.

Taj vizuelni efekat - kontrast zelenog punjenja i smeđe čokolade - čini je upadljivom na fotografijama, što privlači pažnju zbog zanimljive kombinacije boja, (slično kao što je napitak Aperol prepoznatljiv po intenzivnoj narandžastoj nijansi).

Pored jedinstvene boje, postoje i drugi faktori koji čine "Dubai čokoladu" posebnom. Na primer, veća količina kalorija ide u njenu korist, jer ljude prirodno privlači hrana koja je bogati izvor energije, što može objasniti popularnost i drugih vizuelno atraktivnih, slatkih poslastica, kao što su kolači u bojama duge.

Egzotičnost čokolade neobičnog ukusa takođe doprinosi njenoj privlačnosti, jer je takav slatko-slani ukus nešto potpuno novo za mnoge kulture. Pored toga, jedinstvena kombinacija hrskavog punjenja i kremaste čokolade stvara jak kontrast u teksturama, što nekima posebno prija - i može čak biti važnije od samog ukusa. Dakle, prema profesoru, kombinacija ovih faktora je doprinela globalnoj potražnji za ovom čokoladom.

Trend "Dubai čokolade" je pokazatelj moći društvenih medija, jer ne samo da je pokrenuo globalnu opsesiju jednom poslasticom, već je uticao i na proizvodnju i distribuciju hrane širom sveta, prenosi "Dejli mejl". Ovaj primer pokazuje kako vizuelno atraktivni i zanimljivi proizvodi mogu postati globalni hit za veoma kratko vreme.


Glas javnosti/V02S 

Pratite nas na našoj Facebook , Instagram , Telegram , Tiktok , Jutjub stranici, ali i na X nalogu.

SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR