Glas Javnosti

ODVRATAN RAZLOG: Zašto su sedišta u javnom prevozu presvučena tako dizajniranim tkaninama?

Zanimljivosti
Autor: Glas javnosti

Odgovor vam se verovatno neće svideti.

Šareni uzorak na sedištima koja se nalaze u javnom prevozu prilično je teško neprimetiti. Izgleda zanimljivo, živo, često sa asimetričnim i haotičnim šarama, tako da se čovek zapita šta ih je inspirisalo da koriste upravo takav dizajn.

Kako se ispostavilo, mnogima se nije dopao odgovor zašto tako izgledaju.


Obrasci tkanina koji se koriste na sedištima vozova i autobusa razlikuju se širom sveta, kao i njihove funkcije.

Neki pokazuju čemu služi sedište, na primer u slučaju prioritetnih mesta rezervisanih za starije, trudnice, povređene ili invalide. Neke tkanine su dizajnirane da predstavljaju gradove u kojima se nalazite, što se može videti u moskovskom javno prevozu.

Ali šta još imaju svi ovi obrasci? Pa, prilično su dobri u skrivanju mrlja.

Svakodnevno putovanje sa sobom nosi i svakodnevno održavanje tih sedišta. Veliki broj ljudi putuje, uvek ima mesta da se nešto prolije, vozila su na noćnoj službi kada je pijanima potreban prevoz tako da ima dosta prostora za greške.

Na isti način na koji ne biste izabrali da nosite belu košulju dok uživate u posebno sočnom bolonjeza sosu, ne želite ni minimalistički dizajn sedišta.

Ukratko, šareni uzorci otežavaju uočavanje mrlja.

Tekstilni umetnici su se bavili kreiranjem odgovarajućih rešenja koji su dobro funkcionisali na dnevnom svetlu, kao i na veštačkom svetlu, uzimajući inspiraciju od svega, od prirode do poznatih umetnika.

Možda ste takođe primetili da tkanine koje se koriste za sedišta u autobusima i vozovima nisu poput onih koje biste našli na sofi, a to je takođe zbog namernog dizajna.


Omiljeni materijal javnog prevoza

Projekat Slavimo britanski transportni tekstil zaronio je u robusni svet moketa, omiljenog materijala javnog prevoza.

„Proizlazeći od francuske reči za tepih, „mokuette“ su videli i na njima sedeli milioni putnika u autobusima, vozovima, tramvajima i trolejbusima više od 100 godina“, objašnjavaju iz Londonskog muzeja transporta i dodaju da se materijal sastoji od 85 odsto vune pomešane sa 15 odsto najlona.

Takođe kažu da je moket izabran za javni prevoz iz dva razloga. Prvo, zato što je otporan na habanje. i drugo, zato što njegova boja i šare skrivaju tragove prljavštine. Pored toga, ovaj moket je imao prednost što se lako i jeftino proizvodio u masovnoj proizvodnji.

Dakle, sledeći put kada pomislite da je dekoracija vašeg autobusa preterana, setite se ovog objašnjena.

Samo ne gledajte previše, ko zna šta ćete videti.


Glas javnosti/ N01S

SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR