Patike za decu, osmišljene su tako da se šire kako stopala rastu.
Zovu se ÜNOS, što predstavlja skraćenicu za „U Need One Size“ (Potrebna ti je jedna veličina).
Đon je podeljen Z-oblikom, što omogućava da se patika proširi, i u dužini i u širini, do pola broja. Ovo omogućava roditeljima bolju vrednost za novac, umesto da moraju svaki put da kupuju novi par kada deci stopala prerastu stare patike.
Trenutno se prodaju u SAD-u preko lanca prodavnica Target.
Šire trake za povlačenje na peti i jeziku patika su dizajnirane kako bi ih male ruke lakše uhvatile. Takođe se navodi da su patike pogodne za pranje u mašini.
Dizajner Dvejn Edvards izjavio je da ugledao priliku da revolucionarno izmeni način na koji razmišljamo o veličinama obuće. Njegova inspiracija za ÜNOS potekla je iz praktičnosti i inovacije.
Bila je to prilika da se smanji potreba za prekomernim zalihama. Potrošačima se nudi patika koja odgovara za više veličina.
sneakers that grow: ÜNOS by Sz shoes at @Target expand when users’ feet size and shape enlarge https://t.co/4cQ7qKLOXS pic.twitter.com/INdSxeYKBM
— designboom (@designboom) October 2, 2024
Kada je reč o gornjem delu patike odlučio se za platno kako bi se i na tom mestu prilagođavala rastu stopala. To takođe omogućava i da se lakše prilagodi različitim oblicima nogu, a smanjuje i težinu patike.
Međutim, ove patike nisu namenjene samo za decu. Postoji i verzija za odrasle. Dok se kod dece veličina patike može povećati za pola broja, kod odraslih je moguće da budu veće za ceo broj.
Cena dečijeg modela je 35 dolara, a za odrasle 50 dolara. Takođe, u ponudi je 16 različitih boja.
Za Edvardsa se navodi da je dizajnirao više od 500 modela i da je radio i za poznate repere kao što su Tupak, Notorijus BIG i Snup Dog.
Glas javnosti / FO1