Za prošle generacije, ideja propuštanja društvenog događaja mogla je da izazove intenzivan FOMO, odnosno strah od propuštanja. Međutim, upotreba nekad uobičajene skraćenice sve je ređa jer generacija Z (osobe rođene između 1997. i 2012.) prihvata novi stil života koji odražava promenu u načinu na koji vole da provode vreme u poređenju s prethodnim generacijama.
Nazvan JOMO, što bi u prevodu značilo radost propuštanja, ovaj fenomen pokazuje da mladi danas pronalaze zadovoljstvo u izbegavanju velikih okupljanja i zabava, radije ostajući kod kuće kako bi se posvetili aktivnostima poput kuvanja i gledanja filmova. Dakle, FOMO je akronim za "fear of missing out", odnosno osećaj straha da ćemo propustiti nešto uzbudljivo ili zanimljivo. JOMO je, s druge strane, akronim za "joy of missing out", što u prevodu znači radost propuštanja.
Ovaj trend je brzo stekao popularnost na društvenim mrežama, a brojne objave posvećene su upravo JOMO-u. Na primer, jedan korisnik na platformi X napisao je: "Potpisujem. JOMO (radost propuštanja) je za mene idealan kako starim i postajem sve asocijalniji i iscrpljeniji."
Nije iznenađujuće što mnogi pripadnici generacije Z podržavaju JOMO s obzirom na njihov smanjeno interesovanje za alkohol. Za razliku od milenijalaca i pripadnika bejbi bum generacije, noćni izlasci za njih su daleko manje privlačni. Novo istraživanje, koje je vodio Čarls Spens, profesor eksperimentalne psihologije na Univerzitetu Oksford, pokazalo je da generacija Z preferira bezalkoholna pića, te da je prihvaćenost niskoalkoholnih i bezalkoholnih pića trenutno na visokom nivou.
Rajli Gardiner, stručnjakinja za trendove i komunikacije i osnivač No Strings Public Relations-a, povezuje JOMO s porastom rada na daljinu. U intervjuu za FEMAIL, Rajli je izjavila: "Generacija Z bira JOMO umesto FOMO-a jer je shvatila da propuštanje nije kraj sveta. Propustiti nešto nije gubitak ako ionako niste hteli da idete. Većina ljudi danas radi od kuće, pa više nismo stalno napolju – taj pritisak da uvek budemo aktivni, zauzeti i u pokretu jednostavno ne deluje na mlađe generacije. Zašto se iscrpljivati i trošiti svoju društvenu energiju na stvari u kojima ne uživate?"
TikTok je prepun sadržaja kreatora iz generacije Z koji prikazuju različite načine na koje uživaju u propuštanju društvenih događaja.
Glas javnosti/K04S