Glas Javnosti

INSPIRACIJA ZA SLOGAN JE PRILIČNO JEZIVA: Znate li kako je nastao "JUST DO IT"?

Zanimljivosti
Autor: Glas javnosti

Slogan "Just do it" kompanije Nike koji je lansiran 1987. godine je najpoznatija i najuticajnija reklamna rečenica 20-og veka. Ipak, njegov nastanak nije tako "svetao".

Slogan „Just Do It“ je teško izbeći u savremenom životu. Čuveni brend sportske opreme Nike ga koristi na torbama, majicama i bilbordima širom sveta. On u potpunosti predsravlja ovaj sportski brend: konkurentan je, snažan, direktan isto kao sportisti koji se uz njega pojavljuju u Nike reklamama.

Foto: Pexels

Smislio ga je Den Viden, koosnivač kompanije "Viden i Kenedi" za potrebe  prve NIke velike televizijske kampanje, koja je uključivala reklame za trčanje, hodanje, unakrsne treninge, košarku i održavanje kondicije kod žena. Kada je noć pred lansiranje kampanje Den Viden rezimirao urađeno shvatio je da joj je potreban slogan i to je javio kreativcima iz kompanije koji nisu mislili isto. Ipak, on je insistirao i smislio je slogan "Just do it" tako što se setio poslednjih reči čovek iz Portlanda, Gerija Gilmora kji je 1970-ih  u Juti ubio čoveka i ženu i zbog toga bio osuđen na smrt. Kada ga je komandant streljačkog voda upitao da li želi da izgovori svoje poslednje reči, on je samo rekao: "Let’s do it".

Viden je tu rečenicu prepravio tako što je zamenio prvu reč i čuveni slogan je bio rođen. Isprva se nije dopao vlasniku Nike kompanije Filu Najtu, ali ga je Viden nagovorio da mu ipak veruje. Sve ostalo je istorija.

Foto: Pexels

Fidbek publike je bio definitivno pozitivan. Kompanija Nike je odmah počela da dobija pisma i telefonske pozive. Iz nekog razloga ta rečenica je duboko odjeknula u atletskoj zajednici, a jednako duboko i kod ljudi koji su imali malu ili nikakvu vezu sa sportom. Za neke je to postala doktrina po kojoj se živi a tako je i danas. 

(Glas javnosti)

 

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu.

SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR