Istraživači sa Korejskog instituta za građevinarstvo i građevinsku tehnologiju (KICT) razvili su ovu vrstu fotokatalitičkog betona i testirali je u saobraćajnom tunelu. Na zidove su postavili dodatno osvetljenje kako bi podstakli reakcije u betonu.
U tunelima je zagađenje obično veće u odnosu na otvoreni prostor zbog slabije cirkulacije vazduha. Tokom testiranja naučnici su ustanovili da su nivoi azotnih oksida opali za oko 18% tokom 24 sata, a kao krajnji produkt reakcije dobijena je so formirana delom iz sadržaja kalcijuma u betonu.
Naučnici ističu da bi ovaj proces trebalo da omogući fotokatalitičkom betonu neograničeno funkcionisanje, bez potrebe za dodatnim održavanjem u odnosu na običan beton.
U drugom slučaju uspeli su da smanje nivoe azot-oksida za 45% ili čak za neverovatnih 70% kada su upareni sa grafenom.
Navode da će nastaviti istraživanje ove tehnologije u cilju njene komercijalizacije i veće efikasnosti.
Dr Jong-Won Kwark, glavni istraživač projekta, navodi da tehnologija izgradnje koja koristi fotokatalizatore može imati trenutni efekat na smanjenje štetnih čestica. U planu je saradnja sa lokalnim samoupravama u cilju demonstracije na drugim lokacijama i komercijajlizacije, prenosi S01S.