Uprkos tome što je imao samo šačicu uloga, Džejms Din je postao jedna od najvećih holivudskih zvezda sredinom 1950-ih.
Njegova sposobnost da predstavi tinejdžersku anksioznost kroz svoj lik u „Buntovniku bez razloga“ predstavljala je prekretnicu u načinu na koji su mladi prikazivani u popularnoj kulturi, a naročito na ekranu.
U stvari, mladi su se tako snažno poistovetili sa njegovim prikazom razočaranja da je uspeo da prevaziđe filmsko platno i izvrši snažan uticaj na mnoge rokenrol muzičare.
„Buntovnik bez razloga“ i „Istočno od raja“ su objavljeni 1955. godine, ali te iste godine i Din je poginuo u tragičnoj saobraćajnoj nesreći, kada mu je bilo samo 24 godine.
Glumac je bio strastveni vozač i trkao se u nekoliko takmičenja između snimanja filmova.
Zapravo, Din je poginuo upravi na putu ka trci u Salinasu, u svom novom Poršeu 550 Spajderu iz 1955. godine, koje je zvao „malo kopile“.
Nakon što je dobio kaznu za prekoračenje brzine oko dva sata pre smrti, Din je nastavio da vozi brzim tempom, što je rezultiralo nesrećnim sudarom između Dina i studenta po imenu Donald Turnupsid.
Ovaj drugi je skrenuo levo, što je dovelo do sudara između dva automobila.
Din je navodno vozio brzinom od 130 kilometara na sat, nakon čega nije mogao bezbedno da zakoči.
Sa njim je bio i mehaničar Poršea, Rolf Viterih, koji je ispao kroz prozor, ali Din nije bio te sreće. Slomio je vrat i preminuo gotovo momentalno.
Baš kao i glumac, čija je slava još više porasla nakon tragedije, tako je i njegov automobil stekao sopstvenu notornost, navodi magazin.
„Malo kopile“ je kupio Džordž Beris za 2.500 dolara, a već prilikom transporta desila se još jedna nesreća – mehaničar je slomio nogu.
Mnogi fanovi su spekulisali da je Dinovo vozilo posedovalo silu kakvom ljudi koji su s njim došli u kontakt nisu mogli da upravljaju.
Priče su se rapsplamsale kada je čovek po imenu dr Vilijam Ešrih stavio motor Dinovog automobila u svoj Lotus IКS, da bi 1956. godine doživeo saobraćajku. I mada je prežive, kako to obično biva, ljudi su počeli da pričaju da je vozilo „ukleto“.
Nije pomoglo ni kada je Troj MekHenri, još jedan ljubitelj poršea, ugradio je u svoj porše 550 nekoliko delova sa Dinovog vozila i stradao u trci sportskih automobila u kalifornijskom gradu Pomoni 1956. godine.
Beris je automobil pozajmio Savetu za nacionalnu bezbednost Los Anđelesa, gde je nekoliko godina bio izložen na raznim lokacijama.
Vozilo se 1959. godine zapalilo, skladišteno u garaži, ali ga vatra nije značajno oštetila.
Međutim, dok je bio izložen na izložbi u Sakramentu, automobil je pao na jednu osobu i slomio joj kuk.
Automobil je pao i na vozača kamiona Džordža Barkusa, koji je trebalo da gra preveze sa jedne izložbe na drugu. Baruks je, nažalost, podlegao povredama.
Priče su postale toliko intenzivne da je Baris shvatio da je jedini način da im stane na kraj da automobil negde zauvek skloni. Kolima se gubi trag od 1960. godine i jedini deo za koji se pouzdano zna da je bio u originalnom vozilu je ste menjač, pronađen u drvenom sanduku u jednom selu u Masačusetsu.
Zbog svega ovog, automobil je i dalje ostao velika misterija i jedna od omiljenih tema mističara i ljubitelja teorija zavere.
Glas javnosti/N01S