Publika obraća više pažnje na slavne osobe, influensere i osobe na društvenim mrežama nego novinare na platformama kao što su TikTok, Instagram i Snapchat, objavio je Rojtersov institut za proučavanje novinarstva u svom godišnjem Digital News Reportu.
TikTok je, prema izveštaju, najbrže rastuća društvena mreža koju za vesti koristi 20 posto mladih od 18 do 24 godine, što je pet odsto bodova više nego prošle godine. Manje od polovine ispitanika u anketi izrazilo je velik interes za vesti, što je nagli pad u odnosu na 6 od 10 u 2017. godini.
„Nema razumnih razloga za očekivanje da će oni rođeni u 2000-im odjednom zavoleti staromodne web-stranice, a kamoli radio, televiziju i štampu, jednostavno zato što stare“, rekao je direktor Instituta Rojters Rasmus Nielsen u izveštaju koji se temelji na internet anketi na otprilike 94.000 odraslih osoba, sprovedenoj u 46 zemalja, uključujući SAD.
Manje od trećine ispitanika reklo je da je izbor vesti na temelju ranijih pretraga dobar način informisanja, što je pad od šest bodova u odnosu na 2016, kada je anketa poslednji put postavila to pitanje. Ipak, ljudi još uvek malo više vole da im vesti biraju algoritmi nego urednici ili novinari.
Poverenje u vesti palo je za dva procentna boda u prošloj godini. U proseku, 40 odsto ljudi kaže da uglavnom veruje većini vesti. Sjedinjene Države beleže povećanje poverenja u vesti za šest posto, na 32 posto, ali su i dalje među najnižima u istraživanju.
Na svim tržištima, 56 posto ljudi kaže da ih brine prepoznavanje razlike između pravih i lažnih vesti na internetu – što je dva procentna boda više u odnosu na prošlu godinu.
Istraživanje je pokazalo da 48 posto ljudi kaže da su jako ili izuzetno zainteresovani za vesti, što je pad u odnosu na 63 posto u odnosu na 2017.
Glas javnosti/HINA