- Ako ste na liderskoj poziciji, morate biti pristojni i moćni. To je pitanje balansa - kaže poslovni trener Barbara Pachter. Čovek može biti previše ljubazan, kaže Pachter, a posledice toga mogu biti ne više, već manje uspeha na poslu. Evo na šta treba da pazite.
Previše se smeješ
U nekom drugom okruženju, možda, ali u poslovnom okruženju, stalni osmeh može učiniti da osoba izgleda manje ozbiljno i dominantno nego što zaista jeste. Pahter napominje da to ne znači da ne treba da imamo osmeh na licu, već samo da ga tu i tamo kontrolišemo. Kada ste na liderskoj poziciji, najvažnije je da vas poštuju, a ne da im srce zadrhti od sreće kada vas vide.
Koristite pasivne fraze
Nemojte koristiti fraze poput "samo sam se pitao" ili "možda bi mogao" jer kada to kažete izgleda da nemate dovoljno samopouzdanja kao što Pachter kaže. Ili kao što sam rekao, ne ponašate se kao da znate šta želite i da ste voljni da idete za tim. A svakom timu je potreban vođa za koga veruje da može i tačno zna šta da radi, da vodi. Zato, kada iznosite svoje mišljenje o nečemu, koristite fraze poput "predlažem" ili "preporučujem".
Takođe, Barbara Pachter preporučuje da pre nego što pošaljete (glasovnu) poruku, preslušate je još jednom, a isto važi i za pisane. Samo da vidite koliko ste malog razgovora i koliko relevantnih informacija uneli u priču.
Previše se izvinjavate
To je zapravo problem mnogih ljudi kojima se izgovaranje reči "izvini" ukorenilo u njihov vokabular kao potreba za nikotinom u njihovim glavama. Ako nekoga prolijete pićem, onda se svakako treba izviniti, ali ako imate naviku da se stalno i više puta izvinjavate ljudima u situacijama kada to nije neophodno, to može narušiti vaš profesionalni imidž. Barbara Pachter kaže da je dovoljno da se izvinite samo jednom kada ste uradili nešto pogrešno.
Ne suočavate se sa ljudima
Ako ste na liderskoj poziciji i nešto nije u redu, s tim morate odmah da se pozabavite, sviđalo se to nekome ili ne. Neki ljudi, nastavlja Barbara Pachter, izbegavaju taj trenutak jer im je strašno stalo da se svima dopadnu.
Ali biti dopadljiv ljudima i biti na liderskoj poziciji često nije izvodljiva kombinacija. Za rad to svakako nije presudno. Najvažnije je da tim poštuje i veruje svog lidera u onome što radi, a to znači da mu/joj veruju da će uvek imati izvrsnost u poslu koji radi kao prioritet. Čak i ako to znači, na primer, da će zameriti delu svog tima što zadatak nije obavio na vreme ili kako bi trebalo da bude.
Da bi posao bio uspešan, da bi čovek na rukovodećim pozicijama dobro obavljao svoj posao, on ponekad mora da bude oštar i zahtevan i kritičan, jer snosi najveći deo odgovornosti za rezultate koji će uslediti.
Ljudima treba tačno reći šta se od njih očekuje pre početka rada, ali i držati "vrata otvorena" ako nešto krene naopako. Članovi vašeg tima moraju da znaju da vam se mogu obratiti u slučaju problema, a da im kolena ne pokleknu u strahu od reakcije kada uđu u vašu kancelariju. Jasno, prodorno i zahtevno, ali ne neprijateljski. Ljudi na rukovodećim pozicijama moraju balansirati kako bi ih shvatili ozbiljno i da budu dovoljno prijateljski nastrojeni da bi bili istinski pristupačni, prenosi O10S.