možemo biti ljubazni prema nekome tako što ćemo im pomoći da srede dvorište, ali nismo ljubazni prema njima govoreći im da travnjak izgleda sjajno ako to nije istina. Jedno je promišljeno - drugo može biti okrutno.
U svom članku „ Jasno je ljubazno. Nejasno je neljubazno”, Brene Braun govori o jednoj od najvećih prepreka uspehu na radnom mestu to što ljudi pokušavaju da budu fini. Oni pokušavaju da sačuvaju sreću i udobnost svojih saradnika ili zaposlenih tako što će biti fini umesto pošteni. Ona piše da „izbegavanjem teških razgovora, uključujući davanje iskrenih, produktivnih povratnih informacija“ mi dovodimo svoje zaposlene do neuspeha.
Zašto? Iz tri razloga:
Dok su Brene Braun i njen tim napisali ovaj članak sa fokusom na radno mesto, ovaj koncept se prenosi na odnose na način koji može biti veoma destruktivan.
Gotovo svakom klijentu kažem da, više od svega, govore istinu. Čak i ako boli. Pošto su fini prema svojim partnerima iz pogrešnih razloga, oni zapravo prave više štete nego koristi. Time što su fini, dovodeći ih u zabludu, oni su zapravo okrutni.
Nil je jedan od mojih omiljenih klijenata (a takođe je i dobar prijatelj). I žene ga vole. Zaista je neverovatno kako one hrle ka njemu. I, iz nekog razloga, on jednostavno nije zainteresovan.
Nažalost, Nil je zaista fin momak i ne želi da kaže ovim devojkama da nije zainteresovan jer se brine da će ih povrediti. Dakle, on razvlači i odugovlači, daje im mrvice, čini da se osećaju nesigurno i neželjeno i onda na kraju nestaje.
Pokušavala sam da mu objasnim iznova i iznova da treba da bude iskren sa ovim devojkama – da brzo povuče flaster. Bol će biti intenzivan, ali će proći.
Ali on to jednostavno ne može. U nastojanju da bude fin, on umesto uzrokuje bol zbog odbijanja, ostavljajući ove devojke slomljene. Nije fino. Okrutno je zapravo.
Glas javnosti/M01S