Glas Javnosti

Da li će vaš šef dati zeleno svetlo za bolovanje, ako je vaš ljubimac bolestan?

Zanimljivosti
Autor: Glas javnosti

Neki poslodavci već nude ovu vrstu odsustva, mada obično na neformalan način i u manjim porodičnim preduzećima.

Predlog o uvođenju bolovanja zbog bolesti kućnog ljubimca izazvao je veliko interesovanje i pokrenuo debatu o potrebi priznavanja značaja kućnih ljubimaca u životima ljudi.
Na globalnom nivou, pojam "pawternity leave" ili bolovanje za kućne ljubimce već se primenjuje u nekim kompanijama, pružajući zaposlenima pravo na odsustvo s posla radi brige o novopridošlim ili bolesnim kućnim ljubimcima, kao i u slučaju njihovog gubitka.


U Velikoj Britaniji, gde skoro polovina domaćinstava ima kućnog ljubimca, postavlja se pitanje zašto ne postoji specifično pravo na odsustvo zbog pitanja vezanih za kućne ljubimce, kao što je nega bolesnog ljubimca.
Neki poslodavci već nude ovu vrstu odsustva, mada obično na neformalan način i u manjim porodičnim preduzećima.
Postoje i primeri firmi koje podstiču zaposlene da dovode svoje ljubimce na posao, što se pokazalo korisnim jer može dovesti do smanjenja broja dana odsustva zbog bolesti zaposlenih.


Zanimljiv primer je i žena koja radi na Univerzitetu Sapienza u Rimu, koja je nakon argumentacije dobila plaćeno odsustvo jer je njen pas morao na operaciju, uz podršku italijanske grupe za zaštitu životinja.
U Britaniji, sve više kompanija uključuje ovu politiku kao deo svoje ponude za odsustvo zbog porodičnih i medicinskih razloga. Na primer, škotska kompanija BrewDog nudi plaćeno odsustvo od nedelje dana svakom zaposlenom koji usvoji štene.
Pored toga, nekoliko američkih kompanija sada nudi dane žalosti u slučaju smrti ljubimca zaposlenog.

Kompanije poput Mars Petcare i Brewdog specifično su uvele politike prijateljske prema ljubimcima koje zaposlenima omogućavaju odsustvo s posla kako bi bili sa svojim ljubimcima, bilo za vreme usvajanja novog ljubimca, zbog brige o bolesnom ljubimcu ili u slučaju žalosti zbog gubitka ljubimca. Ovo PR-prijateljsko pravilo privlači pažnju i može pomoći u izgradnji jačeg brenda poslodavca.


Glas javnosti

BONUS VIDEO


SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR