Pogođeno je više od 280 letova predviđenih za sletanje ili poletanje iz Manile, a posledice je snosilo 56.000 putnika, prema navodima aerodromske uprave.
Sistem upravljanja vazdušnog saobraćaja delimično je ponovo uspostavljen oko 16.00 po po lokalnom vremenu (9.00 po srednjeevropskom) i avioni su ponovo počeli da poleću i sleću u Manili, navele su vlasti, prenosi N1.
„Kašnjenje letova i preusmeravanja predstavljaju jednostavne mere predostrožnosti da se osigura bezbednost putnika, posada i letelica“, navela ja Uprava za civilnu avijaciju Filipima.
Navedeno je da je „tehnički problem“ primećen tokom jutra u centru za upravljanje domaćim i međunarodnim letovima na aerodromu u Manili.
Problem se dogodio u vreme kada su se brojni putnici vraćali u glavni grad posle novogodišnjih i božićnih praznika.
Usledile su haotične scene na aerodromskim šalterima gde su hiljade ljudi pokušavali da saznaju kada bi njihov let mogao da poleti ili da rezervišu novu kartu.
Drugi koji su se ukrcali pre objave kvara čekali su satima pre nego što su mogli da izađu iz letelica.
Aerodromski zvaničnici nisu precizirali o kakvom kvaru je reč ali niskobudžetna aviokompanija „Cebu Pacific“ navela je u objavi svojim klijentima da je vezana za „kvar struje i gubitak komunikacija“.
Više putnika protestovalo je zbog poremećaja i nedostatka informacija.
6 sati