Otkazani turistički aranžmani i nerealizovana putovanja nisu jedini problem koji je nastao usled pandemije korona virusa. Problema ima i u onlajn trgovini, prilikom reklamacija, a brojni su i primeri nesporazuma sa operaterima mobilne telefonije, kao i sa osiguranjem. Povraćaj novca u mnogim slučajevima nije realizovan, a mnogi putnici tvrde da ih neke kompanije nisu ni kontaktirale.
Uredba o zamenskim putovanjima, koje je država usvojila u trenutku kada je zbog vandrednog stanja većina putovanja otkazana, odnosi se na paket aranžmane, dakle i na avio-karte u slučaju kada su one neodvojivi deo aranžmana. Međutim, mnoge avio-kompanije, na početku najpre su ignorisale putnike, a onda su počele da im nude zamenske karte, pri tom pod uslovima koje su avio-kompanije postavljale.
Kada je reč o aranžmanima koji nisu realizovani, a uključuju i avionske karte, putnici dobijaju zamenska putovanja. Kada je reč o čarter letovima, u slučaju kada putnik otkazuje putovanje na primer zbog straha, kompanije imaju pravo da naplate stvarne troškove, budući da tu kartu ne mogu više da prodaju. Malo je primera u kojima su putnici tokom prethodnih meseci dobili novac bez uslovljavanja.
(Izvor: Politika Online)