Glas Javnosti

Japan, zemlja čiji zakoni o alkoholu zbunjuju mnoge strance

Putovanja
Autor: Glas javnosti

Zakoni o prodaji i konzumaciji alkohola razlikuju se od zemlje do zemlje, ali oni u Japanu često iznenade mnoge posetioce, a naročito činjenica da je vlada prošle godine podsticala mlade da konzumiraju više alkohola.

Mnogi stereotipi o Japancima povezani su sa velikom konzumacijom alkohola, naročito oni koji uključuju ljude u odelima koji se nakon posla obavezno opijaju u barovima. Iako postoji deo istine u svakom stereotipu, istina je da u Japanu postoje mnogi barovi i da se alkohol ne konzumira samo u njima.

Mnogi stereotipi o Japancima povezani su sa velikom konzumacijom alkohola, naročito oni koji uključuju ljude u odelima koji se nakon posla obavezno opijaju u barovima. Iako postoji deo istine u svakom stereotipu, istina je da u Japanu postoje mnogi barovi i da se alkohol ne konzumira samo u njima.

Postoji puno mesta na kojima se može popiti alkoholno piće, a među njima su javni parkovi i klupe na ulicama, pa čak i javni prevoz. Naime, legalno je piti na ulici i u parku, osim ako to nije privatni posed koji to isključivo zabranjuje, ali javna mesta ne potpadaju pod ovu zabranu.



U sistemu gradske železnice možete čak i kupiti alkohol u vagonima, a limenku ili pljosku možete navrnuti i u gradskim autobusima bez ikakve kazne. To se sme čak i u automobilima, sve dok alkohol konzumiraju svi osim vozača, kome je to ipak zabranjeno.

Međutim, kazne za onog ko vozi a usudio se da uzme makar i jednu čašicu slabog alkohola mogu da budu čak i oko 10 hiljada dolara i do 5 godina zatvora, a dozvoljena količina alkohola u krvi je samo 0,03 promila.

Lako je čak i prodavati alkohol jer ne postoji posebna dozvola za to, tako da neko može otvoriti restoran i ne treba mu dodatna dozvola za prodaju alkohola. Međutim, postoji posebna dozvola za prodavanje alkohola posle ponoći, čiji nedostatak povlači velike kazne.

A ono što je iznenađujuće je da konzumacija alkohola po glavi stanovnika pada u poslednjim godinama, što je dovelo do pokretanje kampanje vlade u okviru koje su mladi osmišljavali slogan za konzumaciju alkohola. Pobedila je krilatica „Sake Viva“.

U 2020. godini 1,7 posto prihoda od poreza u Japanu došlo je od prodaje alkohola, a to je sve manje od 3 posto 2011. godine i čak 5 posto 1980. godine. I, dok mnoge zemlje pokušavaju da odvrate mlade od konzumiranja alkohola, u Japanu se pitaju koliko će zaraditi od poreza na isti.

Izvor: City Magazine

BONUS VIDEO


SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR