Ова и још низ других упозоравајућих сазнања резултат су истраживања у оквиру пројекта "Безбедан интернет за целу породицу" Уницефа, спроведеног уз подршку компаније "Теленор" у сарадњи са Министарством просвете, науке и технолошког развоја и Ужичким центром за права детета.
Кључни налази овог истраживања која су, у организацији Клуба родитеља и наставника "Партнерски за образовање,"презентована Новосађанима ових дана у КЦНС, показују да се већина деце са дигиталним уређајима сусреће у веома раном узрасту.
У покушају да ограниче време проведено на интернету, две трећине родитеља дошло је у сукоб са својом децом. Зато је неопходно да се родитељи, васпитачи и учитељи укључе у едуковање деце о безбедном коришћењу савремених технологија.
По речима др Добринке Кузмановић са Института за психологију Филозофског факултета у Београду, деца млађег основношколског узраста почињу са око четири, или пет година.То је случај и у Србији и у свету.
Представница Министарства просвете, науке и технолошког развоја Весна Радуловић истакла је да деца и интернет треба да се друже паметно од самог почетка, јер дигитална технологија обликује и садашњост и будућност деце пружајући им могућности које не можемо да наслутимо.
- Уколико се користи на исправан и безбедан начин, дигитална технологија може да буде изузетно моћно оруђе за учење - наглашава Радуловићева.
Препорука је стручњака да се деци предшколског узраста време проведено испред екрана ограничи на сат дневно. За децу овог узраста важно је и да дигиталне технологије користе кроз игру, уз подршку одраслих - родитеља и васпитача. За децу старију од пет година, препорука је да родитељи установе јасна правила и ограничења када је реч о коришћењу тих технолошких уређаја.
ПОШТЕДА ЗА ДВОГОДИШЊАКЕ
ПО препорукама стручњака, деца млађа од две године не би требало да проводе време испред ТВ екрана, рачунара, таблета и паметног телефона.
Глас јавности / НОВОСТИ / од 09.10.2018.