Međutim, najnovije istraživanje naučnika pokazalo je da ljubimci mogu imati kako pozitivne, tako i negativne efekte.
Odrastanje sa kućnim ljubimcima mališane uči mnogim stvarima: odgovornosti, strpljenju, empatiji. Sve ove osobine su kasnije, tokom života, od velike važnosti za stvaranje zdravih društvenih i emotivnih odnosa. Iako postoje još neke prednosti druženja sa četvoronožnim članovima porodice od najranijeg uzrasta, naučnici sugerišu dabi trebalo zanemarivati ni njegove negativne strane.
Prisustvo mačaka u životu dece specijalisti iz oblasti medicine, psihologije i veterine nekoliko univerziteta Velike Britanije i SAD povezali su sa boljim razvojem sposobnosti neverbalne komunikacije kod dece mlaće od 2 godine, kao i sa boljom verbalnom komunikacijom kod dece uzrasta do 5 godina. Istovremeno, prisustvo pasa pozitivno se odrazilo na sposobnost čitanja u školskom uzrastu, kao i na veštinu učenja stranih jezika, preneo je portal BMC Pediatrics.
Međutim, naučnici su primetili da odrastanje uz kućne ljubimce može i jako negativno uticati na učenje kod dece, naročito kada je reč o predmetima kao što su matematika i druge prirodne nauke. Osim toga, deca koja žive sa ljubimcima su češće manje koncentrisana na izradu domaćih zadataka (jer ih ljubimci ometaju), zbog čega u školi imaju i slabije rezultate. Ipak, stručnjaci navode da ova korelacija tek treba da se istražuje, kako bi se doneli relevantni zaključci.
Analize naučnika pokazale su i da kod malog broja dece odrastanje sa ljubimcima može da dovede do pojedinih problema u ponašanju, poput hiperaktivnosti, i to u uzrastu do 3 godine. Autori studije kada je reč o ovom otkriću takođe imaju opasku: kako bi se ustanovilo čime je hiperaktivnost prouzrokovana moraju se detaljno istražiti sve okolnosti odrastanja, kao i analizirati koliko vremena dete provodi sa ljubimcem i na koji način se oni igraju.
Glas javnosti R02S