Ako biste znali da samo način na koji hvalite decu i razgovarate sa njima o uspehu može značajno da poveća šanse za njihov uspeh u životu, da li biste to primenili? Nauka kaže da je to moguće, a nova istraživanja na ovu temu sugerišu nekoliko ključnih stvari.
Hvaljenje dece samo zbog njihovih unutrašnjih sposobnosti, poput inteligencije, može umanjiti verovatnoću da će uživati u učenju i napredovati kada odrastu. S druge strane, hvaljenje strategija i procesa koje deca razvijaju kako bi rešila probleme – čak i kada ne uspeju potpuno – pruža im veće šanse da se dodatno potrude i na kraju postignu uspeh. Efekti ove strategije mogu se videti čak i kod dece uzrasta od 1 do 3 godine.
Ovo znači da eksperti koji su tvrdili da treba hvaliti decu kad god se pruži prilika možda nisu bili potpuno u pravu. Kako ova strategija funkcioniše? Proučićemo dve studije o deci školskog uzrasta koje je vodila Karol Dvek (Carol Dweck), profesorka psihologije na Univerzitetu Stanford, i objasniti osnovnu razliku između fiksnog i razvojnog načina razmišljanja.
Glas javnosti/D07S