Glas Javnosti

NAJPOZNATIJI AUTOMOBILI U BEOGRADU 1938.! Evo kako je Srbija mogla da postane jedan od lidera svetske automobilske industrije

Obrazovanje
Autor: Glas javnosti

„Jedva je prošlo šest meseci od otvaranja Prvog Beogradskog sajma, a Beogradsko sajmište se već pokazalo kao jedno od najaktivnijih žarišta privrednog, sportskog i kulturnog života Kraljevine Jugoslavije“, ove reči inženjera Miroslava Vasiljevića iz Beogradskih opštinskih novina najbolje svedoče koliki je značaj Sajmišta za tadašnju državu i Balkan.

Jedna od najznačajniji aktivnosti u prvoj godini Sajmišta je Prvi međunarodni salon automobila i motornih vozila, koji je održan od 5. do 15. marta 1938. godine.

 Predstavljena je proizvodnja celokupne svetske automobilske industrije: Nemačka, Italija, SAD, Francuska, Engleska, Austrija i Čehoslovačka. Salon automobila zauzeo je oko 10.000 kvadratnih metara, a bilo je oko 40.000 posetilaca. Uspeh ove izložbe bio je toliki da je prevazišao očekivanja i samih organizatora. Najizrazitiji predstavnici automobilske industrije bili su predstavljeni na ovome Salonu, koji je održan u saglasnosti sa Stalnim međunarodnim uredom automobilskih konstruktera u Parizu.


Na otvaranju Salona bili su prisutni mnogi zvaničici tadašnje države: izaslanik kralja potpukovnik Milan Kerenović, predstavnik Kraljevske vlade Ministar trgovine i industrije dr Milan Vrbanić, gradonačelnik Beograda Vlada Ilić sa potpredsednikom Draganom Todorovićem i većim brojem gradskih većnika, predstavnici stranih izaslanstava, Univerziteta, Narodne banke, auto-kluba i mnogih drugih ustanova…

Na prvom međunarodnom salonu automobila u Beogradu izloženo je 150 putničkih automobila, 60 teretnih, 10 autobusa, 18 šasija, 3 traktora, 1 bager, 40 motocikala, 60 bicikala i 6 raznih drugih vozila. Jedan automobilski voz i jedan trolejbus bili su specijalna atrakcija za posetioce i interesente, naročito za predstavnike velikih gradskih opština.

Na ovoj izložbi Nemačka je istupila kolektivno sa svojom automobilskom izložbom u paviljonima br. 4 i 5, zajedno sa privatnim paviljonima Hanze i Aranđelovića A. D. Italija je takođe istupila odvojeno u svome državnom paviljonu, dok su Sjedinjene Američke Države, Francuska, Engleska, Austrija i Čehoslovačka izlagale zajednički u najvećem paviljonu br. 3.

Tada su Beograđani imali priliku da vide nove modele Mercedesa, Škode, Opela i drugih poznatih proizvođača.

O važnosti Vlade Ilića, kao dugogodišnjeg privrednika, gradonačelnika i predsednika Industrijske komore, govori podatak da mu je lično Alvan Mahlej, predsednik američkog Udruženja fabrikanata automobila, poslao depešu uoči otvaranja Prvog međunarodnog salona automobila i motornih vozila u Beogradu, piše Hronograf.

BONUS VIDEO


SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR