Učenici svih osnovnih i srednjih škola u Srbiji treba da imaju najmanje pet časova srpskog jezika i književnosti nedeljno. Iz Srpskog književnog društva apeluju na sve nastavnike i profesore srpskog jezika i književnosti, sve naučne i kulturne institucije u zemlji, predstavnike Univerziteta, SANU, ali i ostale naučnike i osobe koje se bave srpskim jezikom da od Ministarstva prosvete zatraže usvajanje ovog predloga.
Mnoge reforme obrazovnog i školskog sistema u Srbiji oštetile su najznačajniji školski predmet. Olakšavanje učenicima u učenju, izbacivanje nastavnih jedinica iz školskog programa, skraćivanje spiska knjiga obavezne lektire, izbacivanje iz čitanki antologijska dela i na kraju smanjenje časova iz srpskog jezika, sve su to primeri loše prakse školskog sistema. Kada govorimo o izučavanju gramatike u srednjim školama, treba reći da je ona nepravedno izostavljena, jer se sve svodi na proučavanje književnih dela. Bilo kako bilo, srpski jezik i književnost je nešto iz čega sve polazi. Kao najvažniji predmet u školi, trebalo bi mu posvetiti makar malo pažnje. Učenici iz osnovne škole nisu potpuno savladali sve gramatičke veštine, pa bi valjalo izučavati ih i u srednjoj školi. Smanjenjem broja časova srpskog jezika i književnosti dovodi se u pitanje pismenost cele nacije, a to, svakako, nije za pohvalu. Ako učenici ne koriste sve lepote srpskog jezika i ne razumeju ogromnu potrebu za istim, onda smo na lošem putu. I deca i roditelji, ali i nadležni. Potrebno je ovom predmetu vratiti stari značaj, jer škole su te koje obrazuju našu decu. Sutra će ta deca biti obrazovani ljudi, a bazu osnovnog predmeta nisu poneli iz škole.
(Izvor: Zelena učionica)