Glas Javnosti

ISTINITO : Što VIŠE REČI dete čuje OD SVOG NASTAVNIKA, imaće bogatiji REČNIK tokom celog života!

Obrazovanje
Autor: Glas javnosti

Škola bi trebalo decu da izlaže što većem i što izazovnijem vokabularu i stranim jezicima pre navršavanja dvanaeste godine. Sa svakom godinom koja prolazi, gubitak neurona i “podrezivanje” sinapsi otežava ovladavanje drugim jezikom.

Mladi ne bi nikada, bez izlaganja novim rečima, uspeli da razviju ćelije u slušnom delu moždane kore koje bi dobro razlikovale slične i različite zvukove. Roditelji treba da čitaju deci već od šestog meseca života, i ne treba da čekaju do četvrte ili pete godine. Većina dece će naučiti svaki jezik bez „stranog naglaska” pre puberteta, jer su ćelije i veze potrebne za taj zadatak u mozgu spremne i dostupne. Ima ih dovoljno da bismo naučili i najmanje nijanse u izgovoru.

Posle puberteta, te veze gotovo da nestaju, a agresivnije ćelije koje imaju drugačiju funkciju istiskuju ćelije koje su imale mogućnost za razumevanje jezika. Škola bi trebalo decu da izlaže što većem i što izazovnijem vokabularu i stranim jezicima pre navršavanja dvanaeste godine. Sa svakom godinom koja prolazi, gubitak neurona i “podrezivanje” sinapsi otežava ovladavanje drugim jezikom.

U?enici-?kola-unsplash.png
foto:

Što više reči čuje dete od svog nastavnika, bogatiji će biti njegov rečnik tokom čitavog života. Lagan način na koji bi učenici mogli da steknu što bogatiji vokabular jeste da ga učitelji sami koriste i tako predstavljaju primer, da očekuju da ga učenik koristi i da sticanje bogatijeg rečnika postane deo učenja. Čitanje je takođe odličan način da se kod učenika razvije vokabular, ali nikako kroz preranu prisilu. Za mozgove koji se „normalno” razvijaju, vreme za učenje čitanja je treća ili četvrta godina. Za druge je „normalno” vremе osma godina. Postoji raspon od nekoliko meseci do pet godina u potpuno normalno razvijajućim mozgovima unutar kojega bi trebalo da se savlada čitanje. Zato, šestogodišnjak koji ne zna da čita ne sme da bude smatran „razvojno zaostalim”. U mnogim zemljama, uključujući Švedsku, Dansku, Norvešku i Novi Zeland (sve zemlje sa visokim procentom pismenosti) službeno učenje čitanja počinje u sedmoj ili osmoj godini.

Glas javnosti / Detinjarije.com

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu.

SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR